کد مطلب: ۹۰۰۷۱۰

کانادا تحریم های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد

کانادا تحریم های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد

دولت کانادا اعلام کرد تحریم های جدیدی را در ارتباط با مرگ منتقد اصلی رئیس‌جمهور روسیه، علیه مقامات این کشور اعمال کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت کانادا، امروز (یکشنبه) اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را به دلیل مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد اصلی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور علیه مسکو اعمال کرده است.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد این تحریم‌ها شش مقام رسمی روسیه، از جمله مقامات و کارکنان بلندپایه سرویس‌های قضایی و تادیبی آن را هدف گرفته است.

برخی مقامات کشورهای غربی مدعی نقش دولت روسیه در مرگ این منتقد مشهور پوتین هستند. ناوالنی که در ژانویه سال ۲۰۲۱ در بازگشت از آلمان به روسیه بازداشت شد، در اوت ۲۰۲۳ به اتهامات مختلفی، از جمله افراط‌گرایی و فساد به گذراندن ۱۹ سال زندان محکوم شد. او در حال گذراندن دوران حبس خود بود که چند روز پیش، مرگش در زندان اعلام شد. تحقیقات درباره علت مرگ او ادامه دارد.

پیشتر «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان این که «تمامی اقدامات لازم» برای تحقیقات درباره علت مرگ در حال انجام شدن است، «اظهارات عوامانه» درباره مسئولیت احتمالی دولت روسیه در مرگ او را محکوم کرد.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.