کد مطلب: ۹۰۹۰۱۷

نماینده ارشد پارلمان انگلیس: تحریم‌ها روسیه را تضعیف نکرده است

نماینده ارشد پارلمان انگلیس: تحریم‌ها روسیه را تضعیف نکرده است

نماینده ارشد پارلمان انگلیس و رئیس کمیته منتخب خزانه داری این کشور، اذعان کرد که تحریم ها علیه روسیه کارساز نبوده چرا که اقتصاد این کشور با سرعت بیشتری نسبت به بسیاری از اقتصادهای غرب در حال رشد است.

به گزارش تجارت‌نیوز،  هریت بالدوین، نماینده ارشد پارلمان انگلیس و رئیس کمیته منتخب خزانه داری این کشور، اذعان کرد که تحریم ها علیه روسیه کارساز نبوده چرا که اقتصاد این کشور با سرعت بیشتری نسبت به بسیاری از اقتصادهای غرب در حال رشد است.

بالدوین اظهار داشت که تحریم ها نتوانسته روسیه را تضعیف کند زیرا مسکو راه‌هایی برای دور زدن آنها پیدا کرده است.

وی افزود: یک اجماع کلی وجود دارد که تحریم‌ها بر اساس هدف اعلام شده‌شان کارساز نیستند و باعث دردسر واقعی برای اقتصاد روسیه نمی‌شوند.

این نماینده پارلمان انگلیس همچنین به آخرین پیش بینی اعلام شده در ماه جاری میلادی توسط صندوق بین المللی پول (IMF) اشاره کرد.

این صندوق پیش بینی کرده است که اقتصاد روسیه در سال جاری 3.2 درصد رشد خواهد کرد که بیشتر از ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و فرانسه است.

بالدوین ریاست کمیته خزانه داری انگلیس را بر عهده دارد؛ کمیته‌ای که وظیفه آن بررسی این موضوع است که آیا تحریم‌های اقتصادی بریتانیا در کاهش درآمدهای صادراتی مسکو موفق بوده است یا خیر.

این کمیته در ماه فوریه تحقیقاتی را در مورد این موضوع آغاز کرد و انتظار می‌رود نمایندگان پارلمان نیز جلساتی را درباره آن برگزار کنند.

این کمیته قبلاً شواهد کتبی دریافت کرده است که به گفته فایننشال تایمز نشان می دهد که "رویکرد قوی تری" در قبال فرار از تحریم‌ها لازم است. این تحقیق قرار است در ماه ژوئیه یافته های خود را گزارش کند.

بریتانیا به همراه آمریکا و اتحادیه اروپا در سال 2022 پس از آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین، کمپین تحریمی بی سابقه‌ای را علیه روسیه آغاز کردند.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.