فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۰۹۱

کودتا در بولیوی ؛ ورود تانک به کاخ رئیس جمهور + ۳ ویدئو

کودتا در بولیوی ؛ ورود تانک به کاخ رئیس جمهور + 3 ویدئو

رسانه‌های محلی بامداد پنجشنبه از تلاش بخشی از نظامیان بولیوی به رهبری ژنرال «خوزه زونیگا» برای سرنگون کردن دولت و در دست گرفتن قدرت خبر دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نیروهای ارتش بولیوی به فرماندهی خوان خوزه زونیگا، فرمانده ارتش بولیوی روز چهارشنبه علیه دولت لوئیس آرسه، رئیس جمهوری بولیوی دست به کودتا زدند و با تانک وارد کاخ ریاست جمهوری شدند.

زونیگا در بیانیه‌ای که روبروی در کاخ ریاست جمهوری قرائت کرد، گفت که هدفش «استقرار مجدد دموکراسی» است.ساعاتی بعد نیروهای ارتش به فرمان زونیگا کاخ ریاست جمهوری را ترک کردند. زونیگا همچنین از مردم خواست که به حمایت از او علیه دولت آرسه به خیابان بیایند.

تکمیلی۱: «لوئیس آرسه» رئیس جمهور بولیوی طی بیانیه‌ای گفت: «کشور ما با یک کودتا مواجه است. ما اقدام چریکی برخی از واحدهای ارتش را محکوم می‌کنیم». خبرگزاری «رویترز» به نقل از شاهدان نوشت: «یک تانک به ورودی کاخ ملی [ریاست‌جمهوری] در بولیوی برخورد کرد و نظامیان وارد ساختمان شدند».

تکمیلی۲: برخی منابع خبری از عقب نشینی زره پوش های ارتش و باز پس گیری اماکن حیاتی لاپاز توسط پلیس خبر داده اند. پیشتر اوا مورالس رئیس جمهور بولیوی در کودتایی آمریکایی از قدرت خلع شده بود، با اینحال لوئیس آرسه نامزد چپ گرای حزب سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.

تکمیلی۳:‌ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تلاش برای کودتا در بولیوی گفت؛ ما کودتا علیه بنیان های دموکراسى و تعرض به نهادهاى دموکراتیک و دولت قانونى در بولیوی را محکوم می‌کنیم و بر اعاده نظم و قانون و بازگشت قدرت به دولت قانونى این کشور تاکید داریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.