فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۱۱۰

بازگشایی سفارت ایتالیا و اسپانیا در افغانستان

بازگشایی سفارت ایتالیا و اسپانیا در افغانستان

چندین کشور اروپایی در حال بررسی بازگشایی سفارت‌های خود در افغانستان هستند. «بلومبرگ» به نقل از یک دیپلمات اروپایی فاش کرد که مقامات در بروکسل در حال ارزیابی بازگشایی نمایندگی‌های دیپلماتیک در کابل هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز تنها نمایندگی جمعی اتحادیه اروپا در افغانستان حضور دارد و کشورهای اروپایی پس از به قدرت‌رسیدن طالبان، سفارت‌های خود را در این کشور بسته‌اند.

به نظر می‌رسد ایتالیا در خط مقدم این تعامل مجدد دیپلماتیک بالقوه قرار دارد. «آنتونیو تاجانی»، وزیر امور خارجه ایتالیا فاش کرد که سفیر این کشور در قطر اخیرا به کابل سفر کرده است که نشان‌دهنده علاقه ایتالیا برای بازگشایی سفارت خود در افغانستان است. تاجانی با اذعان به پیچیدگی شرایط، تصریح کرد: در حال کار بر روی آن هستیم، حل مشکل بسیار دشوار است و زمانبر است.

اسپانیا نیز رویکرد مشابهی را در پیش گرفته است. در حالی که سفیر اسپانیا در افغانستان در حال حاضر به دلیل نگرانی‌های امنیتی در قطر فعالیت می‌کند، اما مادرید در نظر دارد «در اسرع وقت» سفیر خود را به کابل بازگرداند. «خوزه مانوئل آلبارس»، وزیر امور خارجه اسپانیا در این‌باره توضیح داد: «به محض اینکه حداقل شرایط امنیتی فراهم شود، سفیر خود را برمی‌گردانیم. ما یک ماه پیش آماده بودیم، اما متأسفانه تروریست‌های داعش در آن زمان سه اسپانیایی را در افغانستان کشتند.»

با این حال، همه کشورهای اتحادیه اروپا در این شور و شوق برای تعامل مجدد دیپلماتیک فوری مشترک نیستند. مقامات فرانسه، بریتانیا و آلمان در گفت‌وگو با بلومبرگ عنوان کرده‌اند که هیچ برنامه فوری برای بازگشایی نمایندگی‌های خود در کابل ندارند.

منبع : نور نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.