خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۵۹۵

ترور فرمانده نیروهای ویژه حزب‌الله لبنان

ترور فرمانده نیروهای ویژه حزب‌الله لبنان

اکوایران: یکی از فرماندهان میدانی نیروهای ویژه رضوان حزب‌الله در حمله اسرائیل ترور شد

به گزارش تجارت‌نیوز، دو منبع امنیتی روز پنجشنبه (28 تیر) اعلام کردند که حبیب معتوق، یکی از فرماندهان میدانی نیروهای ویژه رضوان حزب‌الله، در حمله اسرائیل به جنوب لبنان ترور شد. این مورد، تازه‌ترین ترور اعضای ارشد حزب‌الله در ماه‌های اخیر توسط اسرائیل است.

 به نوشته رویترز، منابع امنیتی گفتند که حبیب معتوق جایگزین یک فرمانده دیگر در نیروهای ویژه حزب‌الله شده بود که در اوایل سال جاری میلادی توسط اسرائیل هدف ترور قرار گرفت.

این منابع گفتند که معتوق در یکی از چندین حمله به روستاهای مرزی همجوار صفاد البطیخ و جمیجمه ترور شده است.

محمد حمادی مدیر یک بیمارستان به رویترز گفت که پس از این حملات، 18 مجروح به بیمارستان دولتی نزدیک تبنین رسیدند که حال دو نفر وخیم است.

بر اساس گزارش رویترز، جنگ در لبنان باعث جان باختن بیش از 100 غیرنظامی و بیش از 300 نیروی حزب‌الله شده و سطوحی از ویرانی در شهرها و روستاهای مرزی لبنان به بار آورده که از زمان جنگ اسرائیل و لبنان در سال 2006 مشاهده نشده است

ساعاتی پیش از این نیز، در حمله دیگر اسرائیل به جنوب لبنان، یک پهپاد اسرائیلی خودرویی را در روستای «غزه» در شهرستان «بقاع غربی» هدف قرار داده بود. در این حمله، محمد حامد جباره، یکی از فرماندهان نیروهای «الفجر» وابسته به «جماعت اسلامی»، کشته شده است. جماعت اسلامی نیز با انتشار بیانیه‌ای این خبر را تأیید و اعلام کرد که محمد حامد جباره ملقب به «ابو محمود» هدف این حمله بوده است.

محمد حامد جباره، ستوان بازنشسته در نیروهای امنیت داخلی لبنان بود که پس از بازنشستگی به جماعت اسلامی پیوست. جماعت اسلامی یک گروه فلسطینی است که به «اخوان المسلمین» وفادار است.

 

منبع : اکو ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.