فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۶۹۶

۱۶ سال حبس برای خبرنگار آمریکایی زندانی در روسیه

16 سال حبس برای خبرنگار آمریکایی زندانی در روسیه

پشت پرده برای مبادله گرشکوویچ با زندانیان روس در آمریکا در جریان است اما تا کنون به توافقی نرسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ایوان گرشکوویچ، خبرنگار آمریکایی که در روسیه به جاسوسی متهم شده است، در یک رسیدگی سریع به پرونده‌اش به ۱۶ سال حبس محکوم شد. خبرگزاری‌های روسیه این خبر را به نقل از دادگاه رسیدگی‌‌کننده در شهر یکاترینبورگ اعلام کرده‌اند.

دادستان برای این روزنامه‌نگار تقاضای ۱۸ سال حبس کرده بود. او که گزارشگر روزنامه وال استریت ژورنال در روسیه بود اتهام جاسوسی را رد کرده است. 

سفارت آمریکا در روسیه بارها تقاضای آزادی فوری گرشکوویچ را کرده و دولت روسیه را به سوءاستفاده از شهروندان آمریکایی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود متهم کرده است. 

به گفته مقامات رسمی روسیه، مذاکراتی پشت پرده برای مبادله گرشکوویچ با زندانیان روس در آمریکا در جریان است اما تا کنون به توافقی نرسیده است.

ناظران روس معتقدند اعلام سریع حکم این روزنامه‌نگار احتمالا به این دلیل است که بتوانند هرچه زودتر او را مبادله کنند. بر اساس قوانین روسیه، تا حکم دادگاه صادر نشود امکان مبادله زندانی وجود ندارد.

ایوان گرشکوویچ، ۳۲ ساله در مارس ۲۰۲۳ به اتهام جاسوسی دستگیر شد. سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) با این اتهام علیه او شکایت کرد. بر اساس دعوی این سازمان، گرشکوویچ از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، ماموریت داشته تا اطلاعاتی درباره کارخانه اسلحه‌سازی اورال‌واگن زاود جمع‌آوری کند.

منبع : دویچه‌وله

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.