فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۰۳۰

فرمانده سنتکام وارد خاورمیانه شد

فرمانده سنتکام وارد خاورمیانه شد

ژنرال «مایکل کوریلا» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی تروریستی آمریکا وارد «خاورمیانه» شد و انتظار می‌رود برای بسیج ائتلافی برای «محافظت» از رژیم صهیونیستی، از اراضی اشغالی و کشورهای حاشیه خلیج فارس و اردن بازدید کند.

به گزارش تجارت نیوز،

پورتال خبری آکسیوس به نقل از منابع گزارش داد، ژنرال کوریلا شنبه وارد منطقه شد و ادعا می‌شود سفر او ظاهرا قبل از بالا گرفتن تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و ایران و حزب‌الله لبنان برنامه‌ریزی شده بود.

جنبش فلسطینی حماس چهارشنبه ۱۰ مرداد از به شهادت رسیدن «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی این جنبش در نتیجه حمله جنایتکارانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی به محل اقامت او ​​در تهران که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران به آنجا آمده بود، خبر داد. این جنبش فلسطینی، رژیم صهیونیستی و آمریکا را مسئول ترور شهید هنیه دانسته و گفت این حمله بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وب‌سایت آکسیوس به نقل از ۲ مقام آمریکایی گزارش داد، پیش‌بینی‌ می‌شود مایکل کوریلا تلاش کند تا ائتلافی بین‌المللی و منطقه‌ای شبیه به آنچه در اواسط آوریل ایجاد کرده بود تا به ظن خود از رژیم صهیونیستی در برابر حملات ایران محافظت کند، تشکیل دهد.

مقامات آمریکایی گفتند که انتظار می‌رود کوریلا از چندین کشور خلیج فارس و اردن بازدید کند و همچنین به اراضی اشغالی فلسطین سرکشی داشته باشد. به ظن آنها، اردن مهم‌ترین مقصد اوست چون به باور آنها در رصد حملات ۱۳ آوریل نقش داشت.

پیش از این سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع «وضعیت خاورمیانه» گفت که ایران حق ذاتی خود را برای دفاع ازخود، مطابق با حقوق بین‌الملل، برای پاسخ قاطع به این اقدام تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه اسماعیل هنیه در خاک خود در زمان لازم و مناسب، محفوظ می‌دارد.

امیر سعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل گفت تهران، مطابق با قوانین بین‌المللی، حق دفاع از خود را برای پاسخگویی به ترور هنیه محفوظ می‌دارد. او همچنین گفت این ترور بدون حمایت اطلاعاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی اتفاق نمی‌افتاد. نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین از شورای امنیت خواست تا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی به دلیل اقدامات تجاوزکارانه اعمال کند.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.