فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۷۱۹

ایران یک نفر را برای ترور ترامپ استخدام کرده؟ ماجرا چیست

ایران یک نفر را برای ترور ترامپ استخدام کرده؟ ماجرا چیست

وال‌استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی اعلام کرده که او می‌خواسته است دونالد ترامپ را ترور کند.

به گزارش تجارت نیوز،

در بیانیه روز سه‌شنبه وزارت دادگستری آمریکا اعلام شده یک مرد پاکستانی ۴۶ ساله به نام آصف رضا مرچانت که با جمهوری اسلامی ایران مرتبط بوده، قصد داشته است یک مقام آمریکایی را ترور کند.

بنا بر اطلاعات موجود، در کیفرخواست صادرشده به طور علنی از شخص خاصی نام برده نشده، اما وال‌استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی اعلام کرده که او می‌خواسته است دونالد ترامپ را ترور کند.

بنا بر گزارش وال‌استریت ژورنال، این متهم پاکستانی ماه آوریل در سفر به نیویورک یک یا چند آدم‌کش حرفه‌ای استخدام کرد و قصد داشت رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش‌ رو را به همراه چند سیاستمدار دیگر ترور کند. دادستان‌ها می‌گویند او قصد داشت قبل از اجرای عملیات ترور خاک آمریکا را ترک کند که دستگیر شد. این متهم به افرادی که استخدام کرد، گفته بود که دستورهای بیشتر از جمله نام اهداف موردنظر را در ماه اوت یا سپتامبر و پس از بازگشت به پاکستان، ارائه خواهد کرد.

در واکنش به این خبر، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل بلافاصله موضوع را تکذیب و اعلام کرد: «در این رابطه، هیچ گزارشی از دولت آمریکا دریافت نکرده‌ایم اما روشن است که این روش با سیاست دولت ایران در تحت پیگرد قضایی قرار دادن قاتل شهید سلیمانی مغایرت دارد.»

منبع : یورونیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.