خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۳۹۹

ترامپ مدعی شد ایران امشب به اسرائیل حمله خواهد کرد

ترامپ مدعی شد ایران امشب به اسرائیل حمله خواهد کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که شایعاتی مبنی بر حمله قریب‌الوقوع به رژیم صهیونیستی از سوی ایران در دوشنبه شب شنیده است.

به گزارش تجارت نیوز،

ترامپ در گفت وگو با آدین راس تولیدکننده پادکست‌های سیاسی و اجتماعی با بیان اینکه این اطلاعات را از طریق هیچ منبع فوق سری به دست نیاورده است، گفت: شنیده‌ام که (رژیم) اسرائیل امشب مورد حمله قرار خواهد گرفت.

ترامپ در ادامه تاکید کرد: اگر من در حال حاضر رئیس جمهور آمریکا بودم هیچ کسی حتی از کلمه «حمله به اسرائیل» استفاده نمی‌کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا به خاطر امکان حضورش در این پادکست از راس تشکر کرد و گفت: من عاشق داشتن مخاطب جوان هستم زیرا در این صورت می‌توانم با آنها درباره «رویای آمریکایی» صحبت کنم اما در حال حاضر جوانان ایالات متحده دیگر رویایی آمریکایی ندارند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز ( چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در پیامی در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه»، نوشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در پی حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: این رژیم تروریستی و حامیان آن مسئولیت این اقدامات را بر عهده دارند. جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع، به موجب ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد برای پاسخ قاطع و فوری، تردیدی نخواهد کرد.

پیش از این جنایت فجیع، رژیم اسرائیل حملات تروریستی را در جنوب بیروت، لبنان، علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی انجام داد و شامگاه سه شنبه سی ام جولای ۲۰۲۴ به ضاحیه بیروت حمله کرد و یک ساختمان مسکونی را در یکی از محله های آن هدف قرار داد که بر اثر آن شماری از شهروندان به شهادت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند. بر اثر این حمله،  ویرانی زیادی در برخی طبقه های ساختمان به بار آمد و فواد شکر(حاج محسن) از فرماندهان ارشد مقاومت که در آن زمان در این ساختمان حضور داشت، به شهادت رسید.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی درخواست ایران که مورد حمایت چین، الجزایر و روسیه به‌ عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت، ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) برای ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در ایران تشکیل جلسه داد.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.