فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۷۷۰

از جنگ روسیه چه خبر ؟

از جنگ روسیه چه خبر ؟

مهمترین اخبار جنگ روسیه و اوکراین را طی هفته جاری میخوانید.

به گزارش تجارت نیوز،

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌گوید این کشور بودجه بیشتری را برای برنامه موشکی خود اختصاص داده و تلاش می‌کند شکاف در توانایی‌های کشورش با روسیه را کاهش دهد.

زلنسکی روز سه‌شنبه ۶ اوت با بیان این مطلب اضافه کرد که کی‌یف می‌خواهد اختلاف در سطح توانایی خود با تسلیحات دوربرد روسیه را کم کند.

اوکراین که از زمان تهاجم روسیه در فوریه ۲۰۲۲، تولید پهپادهای تهاجمی دوربرد را در اولویت قرار داده، تلاش کرده است تا تولید داخلی تسلیحات خود از جمله موشک ضد کشتی اوکراینی نپتون را هم افزایش دهد.

رئیس جمهور اوکراین در کانال تلگرام خود همچنین نوشت: «بودجه اضافی به برنامه موشکی ما اختصاص داده شد. موشک‌های تولید داخلی بیشتری در راه است.»

 این جنگنده‌های آمریکایی روند جنگ را به نفع اوکراین تغییر می‌دهند؟ 

اوکراین اولین دسته از جت‌های جنگنده F-۱۶ خود را دریافت کرد که یک پیشرفت مهم در جنگ با روسیه به‌حساب می‌آید. جنرال داینامیکس اف-۱۶ فایتینگ فالکن، به معنای شاهین مبارز، جت جنگنده تک موتورهٔ مافوق صوت است که توانایی عملیات در تمام شرایط آب و هوایی را دارا است؛ این جنگنده توانمند توسط شرکت جنرال داینامیکس به سفارش دولت ایالات‌متحده آمریکا در دههٔ ۱۹۷۰ طراحی شد.

اف-۱۶ به‌عنوان یک جنگنده سبک، ساده و ارزان برای نیروی هوایی آمریکا طراحی شده که بتوان شمار بسیاری از آن را در اختیار داشته و از این طریق برتری هوایی را به دست آورد. 

نفوذ اوکراین به مناطق مرزی روسیه؛ پوتین کی‌یف را به رفتار تحریک‌آمیز در مقیاس بزرگ متهم کرد

یک روز پس از نفوذ واحدهایی از نیروهای زمینی اوکراین به منطقه مرزی کورسک در غرب روسیه، ولادیمیر پوتین اوکراین را به «رفتار تحریک آمیز در مقیاس بزرگ متهم کرد».

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه با تائید خبر نفوذ نیروهای اوکراینی به خاک روسیه گفت نبرد برای جلوگیری از پیشروی دشمن در عمق خاک روسیه ادامه دارد.

ولادیمیر پوتین می‌گوید اوکراینی‌ها با همه ابزارها، از جمله با شلیک «کورکورانه» موشک به مناطق مسکونی، مسکو را تحریک می‌کنند.

ارتش اوکراین پس از ماه‌ها عقب‌نشینی  از هفته گذشته حملات تهاجمی خود علیه مواضع نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه و بخش‌های از سرزمین‌های اشغالی در غرب این کشور را از سر گرفت. ولودیمیر زلنسکی اول این هفته با اعلام رسمی خبر دریافت جنگنده‌های اف‌۱۶ آمریکایی، آن را گامی بزرگ در تغییر موازنه قوا در میدان‌های جنگ توصیف کرده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.