فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۸۶۹

نتایج یک نظرسنجی: هریس احتمالا پیروز انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا است

نتایج یک نظرسنجی: هریس احتمالا پیروز انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا است

یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که احتمالا «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، «دونالد ترامپ» نامزد طیف جمهوریخواه را شکست خواهد داد.

به گزارش تجارت نیوز،

نشریه نیوزویک امروز پنجشنبه گزارش داد که نظرسنجی مشترک «اکونومیست» و «یوگاو» نشان می‌دهد هریس پیشتاز این رقابت و به احتمال قوی برنده انتخابات ۲۰۲۴ است.

به نوشته این نشریه، برای اولین بار نزدیک به یک سال گذشته، آمریکایی‌ها انتظار دارند که نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان ماه)، رئیس‌جمهور سابق را شکست دهد.

بر اساس آخرین نظرسنجی اکونومیست/یوگاو، ۴۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی که بین ۴ تا ۶ اوت مورد سوال قرار گرفتند، معتقدند که هریس معاون فعلی رئیس جمهور، برنده احتمالی رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است درحالی که ۳۸ درصد معتقد به پیروزی ترامپ هستند.

این اولین بار از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ماه ۱۴۰۲) است که آمریکایی‌ها در نظرسنجی اکونومیست/ یوگاو ابراز عقیده کردند که ترامپ در انتخابات مقابل هریس یا جو بایدن (که از رقابت به عنوان نامزد حزب دموکرات کناره‌گیری کرده‌ است) شکست خواهد خورد.

در نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شد، پیش بینی می شد که ترامپ با ۴۲ درصد در مقابل هریس با ۳۵ درصد آرا به پیروزی می‌رسد.

نشریه نیوزویک نوشت: شانس بیشتر هریس برای پیروزی در انتخابات ممکن است به دلیل افزایش شور و شوق در میان دموکرات‌ها از زمان ورود او به رقابت باشد. این هفته، ۶۰ درصد از رای دهندگان دموکرات گفتند که در ماه نوامبر "بسیار یا به شدت مشتاق رای دادن" هستند، در حالیکه ۵۸ درصد از جمهوریخواهان چنین حسی را دارند.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.