فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۲۰۶

فومیو کیشیدا کیست؟

فومیو کیشیدا کیست؟

فومیو کیشیدا، نخست وزیر این کشور، در ماه سپتامبر از رهبری حزب حاکم کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

رسانه‌های ژاپن گزارش داده‌اند که فومیو کیشیدا، نخست وزیر این کشور، در ماه سپتامبر از رهبری حزب حاکم کناره‌گیری خواهد کرد و به این ترتیب دوران زمامداری سه ساله او که با افزایش قیمت‌ها و رسوایی‌های سیاسی همراه بود به پایان می‌رسد.

این رسانه‌ها از جمله شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی به نقل از مقامات ارشد دولت ژاپن گزارش دادند، کیشیدا که طی ماه‌های اخیر محبوبیتش در کشور کاهش یافته بود، به دنبال ابقای خود در جایگاه رهبری حزب لیبرال دموکرات نیست.

تصمیم کیشیدا برای استعفا به معنای آغاز رقابتی سخت برای به دست آوردن جایگاه رهبری حزب حاکم و متعاقبا رهبری چهارمین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود.

جانشین آقای کیشیدا در حزب لیبرال دموکرات با چالش افزایش هزینه‌های زندگی، تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده در سال آینده مواجه خواهد بود.

کیشیدا در مقام نخست وزیز ژاپن با محرک‌های مالی گسترده کمک کرد که ژاپن دوران بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ را پشت سر بگذارد، اما بعدها کازوئو اوئدا، یک چهره دانشگاهی را به ریاست بانک ژاپن منصوب کرد که وظیفه خود را پایان دادن به محرک‌های پولی گسترده می‌دانست.

بانک ٰژاپن در ماه ژوئیه به طور غیرمنتظره‌ای نرخ بهره را افزایش داد که به بی‌ثباتی بازار سهام منجر شد و ارزش ین را به شدت پایین آورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.