فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۵۳۹

مکرون: دستگیری مدیر اجرایی تلگرام سیاسی نیست

مکرون: دستگیری مدیر اجرایی تلگرام سیاسی نیست

امانوئل ماکرون،‌ رئیس جمهور فرانسه در واکنش به انتقادات به دستگیری پاول دوروف توسط مقامات امنیتی این کشور گفت در رسانه‌های اجتماعی، مانند زندگی واقعی، آزادی‌ها در چارچوب قانون اعمال می‌شوند تا از شهروندان محافظت شود و به حقوق اساسی آنها احترام گذاشته شود.

به گزارش تجارت نیوز،

امانوئل ماکرون در اولین واکنش نسبت به دستگیری پاول دوروف در پلتفرم ایکس در واکنش به دستگیری نوشت دوروف به عنوان بخشی از یک تحقیق قضایی و بدون انگیزه سیاسی دستگیر شده است.

وی همچنین نوشت «در رسانه‌های اجتماعی، مانند زندگی واقعی، آزادی‌ها در چارچوب قانون اعمال می‌شوند تا از شهروندان محافظت شود و به حقوق اساسی آنها احترام گذاشته شود.» او همچنین اطلاعات نادرستی را که درباره دستگیری دوروف منتشر شده بود، محکوم کرد.

گفتنی است دستگاه امنیتی فرانسه پاول دوروف، مالک تلگرام را که از آذربایجان به این کشور سفر کرده بود پس از صدور قرار بازداشت از سوی مقامات قضائی این کشور، هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت کردند.

گفته می‌شود حکم بازداشت دوروف به دلیل همکاری نکردن وی با نیروهای امنیتی فرانسه صادر شده است. مقامات فرانسوی گفته‌اند که ویژگی پیام‌های رمزگذاری شده تلگرام و عدم همکاری با نهادهای امنیتی دوروف را در قاچاق مواد مخدر و جرایم سنگین دیگر شریک می‌کند. دوروف ممکن است با اتهاماتی نظیر تروریسم در دادگاه فرانسه محاکمه شود.

 

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.