فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۰۷۴

فرمانده یگان ۸۲۰۰ ارتش اسرائیل کیست؟

فرمانده یگان 8200 ارتش اسرائیل کیست؟

منابع اطلاعاتی اسرائیلی و انگلیسی از ناپدید شدن فرمانده یگان 8200 به دنبال عملیات روز یکشنبه مقاومت اسلامی لبنان خبر دادند.

به گزارش تجارت نیوز،

خبرگزاری الوطن مصر از کشته شدن فرمانده یگان ۸۲۰۰ در عملیات اربعین حزب الله خبرداد؛ برخی منابع مدعی شدند یکی از دانشمندان هوش مصنوعی رژیم صهیونیستی در این عملیات کشته شده است.
فرمانده 8200 اسرائیل

المنار هم ادعا کرد «یوسی ساریل » فرمانده واحد ۸۲۰۰ اسراییل کشته شد.

روزنامه بریتانیایی گاردین 4 ماه قبل، پس از افشا شدن نام فرمانده یگان 8200 در وب‌سایت‌ها به دلیل یک اشتباه نوشت: «هویت فرمانده یگان 8200 اسرائیل، اطلاعاتی مخفی و کاملا حفاظت شده است. او یکی از حساس‌ترین نقش‌ها را در ارتش اسرائیل دارد و فرماندهی یکی از قدرتمندترین سرویس‌های جاسوسی جهان برعهده اوست. واحد 8200 که به دلیل قابلیت‌های اطلاعاتی در اسرائیل و فراتر از آن قابل‌احترام است؛ یک سیستم گسترده جاسوسی برای نظارت بر محدوده فلسطین ساخته است. طی 6 ماه گذشته، ارتش اسرائیل چندین سیستم پشتیبانی مجهز به هوش مصنوعی را مستقر کرده که به‌سرعت توسط یگان 8200 توسعه و آسیب‌شناسی شد. این سیستم‌های هوش مصنوعی به افسران اطلاعاتی کمک می‌کنند تا اهداف خود را شناسایی کنند. یگان 8200 به دلیل عدم پیش‌بینی و جلوگیری از حمله 7 اکتبر مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.»

یگان 8200 رژیم صهیونیستی جزو پیشرفته‌ترین نهادهای جاسوسی بود؛ به طوریکه نتانیاهو آژانس امنیت ملی آمریکا را با آن مقایسه می‌کرد.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.