فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۱۱۲

ژاپن برای دومین سال متوالی گرم ترین تابستان را ثبت کرد

ژاپن برای دومین سال متوالی گرم ترین تابستان را ثبت کرد

آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد میانگین دما در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست ۱.۷۶ درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین ثبت‌شده بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۰ بوده است.

به گزارش تجارت نیوز،

ژاپن پس از سه ماه طاقت‌فرسایی که با هزاران مورد گرمای شدید همراه بود، گرم‌ترین تابستان خود را ثبت کرد و هواشناسان هشدار دادند که دمای بالای غیرقابل انتظار تا پاییز ادامه خواهد داشت. بیش از ۷۰ هزار نفر از اوایل جولای تا اواخر آگوست در ژاپن به دلیل گرمازدگی با آمبولانس به بیمارستان‌ها منتقل شدند، در حالی که هزینه مصرف‌کنندگان برای اقلامی مانند تهویه مطبوع، غذای شیرین و نوشیدنی افزایش یافته است.

آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد میانگین دما در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست ۱.۷۶ درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین ثبت‌شده بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۰ بوده است.

به گفته آژانس، این گرم‌ترین تابستان از زمان ثبت رکورد‌های مشابه در سال ۱۸۹۸ و ثبت رکورد در سال ۲۰۲۳ بود. ژاپن تا کنون هشت هزار و ۸۲۱ مورد گرمای شدید- دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد یا بالاتر - را در سال جاری ثبت کرده است که به راحتی رکورد قبلی ۶ هزار و ۶۹۲ مورد ثبت‌شده در سال ۲۰۲۳ را شکست.

تعداد بی‌سابقه‌ای از رکورد‌های گرما در سراسر جهان در سال جاری شکسته شد

این گرمای بی‌رحمانه به ژاپن محدود نمی‌شد. سرویس‌های هواشناسی اعلام کردند که بخش‌هایی از چین گرم‌ترین ماه اوت را ثبت کردند. هوای گرم باعث تأخیر در آغاز سال تحصیلی جدید در بعضی از شهر‌های چین شده است. رسانه‌های دولتی روز سه‌شنبه گزارش دادند که بعضی از مدارس و دانشگاه‌ها در استان‌های جیانگشی، چونگ‌کینگ و سیچوان بازگشت به مدارس را تا نهم سپتامبر به دلیل دمای بالا به تعویق انداخته‌اند.

چاینا دیلی می‌گوید مقامات چونگ‌کینگ تعطیلات مدارس را برای تمام مهدکودک‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه و حداقل ده‌ها کالج و دانشگاه تمدید کرده‌اند تا از ایمنی و سلامت معلمان و دانش‌آموزان در میان گرمای شدید اطمینان حاصل کنند.

چونگ‌کینگ در تابستان بسیار گرم است، اما این شهر و سایر مناطق اطراف از جمله سیچوان در هفته‌های اخیر دمای غیرعادی بالایی داشته‌اند. هشدار قرمز برای دمای بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد - بالاترین سیستم هشدار سه‌سطحی - به مدت ۱۲ روز متوالی از اواخر اوت تا شروع سپتامبر صادر شد.

چین بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز‌های گلخانه‌ای است که به گفته دانشمندان باعث تغییرات آب و هوایی جهانی می‌شود. پکن متعهد شده است که انتشار دی اکسید کربن را تا سال ۲۰۳۰ به اوج خود و تا سال ۲۰۶۰ به صفر برساند.

سرویس هواشناسی این سازمان در مقاله‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، گفت که میانگین دمای هوا در ماه اوت در هشت استان، منطقه و شهر این کشور گرم‌ترین دمای هوا برای مدت مشابه از زمان شروع ثبت رکورد‌ها بوده است. در کل، اکثر مناطق چین تابستان گرم‌تری را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده‌اند.

دانشمندان آب و هوا قبلاً پیش‌بینی کرده‌اند که سال ۲۰۲۴ به دلیل گرم شدن سیاره، گرم‌ترین سال ثبت‌شده برای زمین خواهد بود. سرویس تغییرات آب و هوای کوپرنیک (C۳S) اعلام کرد که ژوئیه دومین گرم‌ترین رکورد در سال ۱۹۴۰ بوده است که فقط کمی سردتر از جولای ۲۰۲۳ است.

منبع : ایمنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.