فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۲۱۱

ایرانی عضو داعش محکوم شد

ایرانی عضو داعش محکوم شد

یک ایرانی برای تولید مواد سمی بر پایه سیانور و رایسین، با داعش ارتباط برقرار کرده و از فردی ناشناس دستورالعمل تهیه آن‌ها را دریافت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز،

دیوان عالی فدرال آلمان روز سه‌شنبه با رد درخواست تجدید نظر یک شهروند ایرانی متهم به تدارک حمله تروریستی، حکم چهار سال حبس او را تایید کرد.

بنابر اسناد دادگاه، این مرد ۲۶ ساله که «جلال ج» نام دارد، قصد داشت که با تهیه سم دست‌ساز در شب سال نوی سال ۲۰۲۳ در آلمان حمله تروریستی انجام دهد.

پلیس آلمان «جلال ج» را در اوایل سال ۲۰۲۳ در منطقه کاسترو-راکسل، میان بوخوم و دورتموند دست‌گیر و اواخر همان سال دادگاهی در دورتموند او را به تحمل چهار سال حبس محکوم کرد. بنابر حکم دادگاه، او همچنین باید پس از حبس نیز به علت خطر محرزی که برای جامعه دارد، تحت نظارت شدید پلیس باقی بماند.

بنابر اسناد دادگاه، متهم برای تولید مواد سمی بر پایه سیانور و رایسین، با داعش ارتباط برقرار کرده و از فردی ناشناس دستورالعمل تهیه آن‌ها را دریافت می‌کند.

قضات دادگاه دورتموند در نتیجه تحقیقات پرونده به این نتیجه رسیدند که «جلال جی» قصد داشته با این مواد سمی به شهروندان آلمان حمله کرده و بسیاری از آن‌ها را به قتل برساند.

با این حال دستور ساخت دریافتی متهم ناقص و غیر کاربردی بود و او موفق به تولید مواد سمی و در نتیجه آن حمله نشد.

سرویس امنیتی آلمان با مشاهده تبادل پیام این مرد با اعضای داعش در پیام‌رسان‌ها نسبت به او مشکوک شده بود. در نتیجه «جلال جی» در اوایل سال ۲۰۲۳ بازداشت شد.

«جلال جی» در درخواست تجدید نظرش استدلال کرده بود که چون تلاشش برای تولید مواد سمی ناموفق بوده، خطری برای شهروندان نداشته است. با این حال دیوان عالی فدرال آلمان این استدلال را خارج از موضوع دانست و رای دادگاه دورتموند را تایید کرد.

دیوان عالی همچنین اعلام کرد که انباشت مواد خامی که ظاهرا برای تولید سم استفاده شده، مصداق تامین مالی تروریسم و مستحق مجازات است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.