فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۲۴۳

تهدید پاپ فرانسیس توسط داعش

تهدید پاپ فرانسیس توسط داعش

پلیس اندونزی هفت نفر را در رابطه با برنامه‌ریزی حملاتی علیه پاپ بازداشت کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،

مقام‌های امنیتی اندونزی اعلام کردند که گروهی مرتبط با داعش قصد داشتند در جریان سفر پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک به این کشور، حمله‌ای علیه او ترتیب دهند اما با «لاف زدن در فضای مجازی» دست خود را رو کردند. پلیس اندونزی هفت نفر را در رابطه با برنامه‌ریزی حملاتی علیه پاپ بازداشت کرده است.

به گزارش نیویورک پست، پلیس اندونزی در جریان یورش‌هایی به خانه‌های مظنونان در روزهای ۲ و ۳ سپتامبر، تیر و کمان، یک پهپاد و اعلامیه‌های مرتبط با داعش را کشف و ضبط کرد.

استریتز‌تایمز نیز به نقل از یک منبع که هویتش اعلام نشد گفت که برخی از این افراد بازداشت شده، از «بیعت‌کنندگان با داعش» بودند و یکی از آن‌ها عضو همان سلول تروریستی وابسته به داعش بود که در سال ۲۰۱۹ با چاقو به وزیر امنیت اندونزی حمله کرده و او را زخمی کردند.

به گفته پلیس، مشخص نیست که آیا هر هفت نفر بازداشت‌شده با هم کار می‌کردند یا خیر. استریتزتایمز با توجه به نوشته‌های این افراد در فضای مجازی استدلال کرده است که احتمالا این افراد از بازدید پاپ از بزرگ‌ترین مسجد در جنوب شرقی آسیا و این‌که دولت از شبکه‌های تلویزیونی محلی خواسته بود مراسم عبادت تلویزیونی پاپ را برای پخش اذان قطع نکنند، خشمگین شده بودند.

منبع : یورونیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.