فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۴۶۶

ایران میترسد روسیه در اوکراین شکست بخورید

ایران میترسد روسیه در اوکراین شکست بخورید

یکی از نگرانی‌های بزرگ تهران ممکن است این باشد که روسیه در جنگ خود با اوکراین شکست بخورد و به این ترتیب به ایالات‌متحده و متحدان غربی‌اش اجازه دهد روی ایران تمرکز کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

مارک کاتز یک کارشناس ارشد غیرمقیم در برنامه‌های خاورمیانه شورای آتلانتیک در یادداشتی نوشت:

باید پذیرفت که درگیر شدن روسیه در اوکراین فرصتی طلایی برای ایران است تا هم به فروش نفت خود در بازار ادامه دهد و هم دشمنانش را درگیر جنگی بسیار دورتر از مرزهایش ببیند.

اوکراین البته هیچ تهدیدی برای ایران نیست، اما به‌زعم تحلیلگر شورای آتلانتیک، ممکن است بخواهد هر چه بیشتر روسیه و غرب در اوکراین با هم درگیر باشند و غرب منابع خود را در این راه هدر دهد تا آنکه به مرزهای ایران نزدیک شود. 

در واقع، یکی از نگرانی‌های بزرگ تهران ممکن است این باشد که روسیه در جنگ خود با اوکراین شکست بخورد و به این ترتیب به ایالات‌متحده و متحدان غربی‌اش اجازه دهد روی ایران تمرکز کنند. ادعای غرب مبنی بر انتقال اولین پهپادهای انتحاری و اکنون موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به روسیه می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی از سوی تهران تلقی شود؛ حتی اگرچه در ازای آن سامانه‌های تسلیحاتی روسی را دریافت نکند. این نگرش با سیاست‌های خاورمیانه‌ای ایران در همکاری با متحدانش در محور مقاومت و شیوه مقابله با تهدیدات این منطقه نیز مطابقت دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.