فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۹۴۷

کدام ماده باعث انفجار پیجر های حزب الله شد ؟

کدام ماده باعث انفجار پیجر های حزب الله شد ؟

احتمالا پیجرها قبل از اینکه در اختیار اعضا قرار بگیرند دستکاری شده بودند. به گفته او گستره حمله نشان می‌دهد که از قبل هماهنگ شده و برنامه‌ریزی شده بوده است.

به گزارش تجارت نیوز،

رویترز به نقل از یک مقام امنیتی لبنان و یک منبع دیگر گزارش داد، موساد مقدار کمی مواد منفجره را در زمان تولید پنج هزار پیجر ساخت تایوان که حزب‌الله لبنان سفارش داده بود، در این دستگاه‌های ارتباطی جاسازی کرد. به گزارش رویترز به نظر می‌رسد آماده‌سازی این پروژه چند ماه طول کشیده است.

به گفته منابع رویترز، موساد یک بورد داخل دستگاه جاسازی کرد که ماده انفجاری آن کد دریافت می‌کند. براساس این گزارش، شناسایی این بورد در داخل دستگاه حتی از طریق اسکن یا به کمک ابزارهای دیگر هم ممکن نیست.

سی‌ان‌ان نوشت هرچند هنوز دلیل قطعی انفجار پیجرها روشن نیست، احتمال رخنه سخت‌افزاری بیش از حمله سایبری منجر به داغ کردن باتری و انفجار است. یک کارشناس به سی‌ان‌ان‌ گفت: به‌طور خلاصه ابزار ارتباطی شما تا زمانی که به آن نوعی مواد منفجره وارد نشده باشد، در معرض خطر انفجار قرار ندارد.

جاستین کپوس، کارشناس امنیت سایبری هم گفته است که احتمالا پیجرها قبل از اینکه در اختیار اعضا قرار بگیرند دستکاری شده بودند. به گفته او گستره حمله نشان می‌دهد که از قبل هماهنگ شده و برنامه‌ریزی شده بوده است.

شان مورهاوس، عضو پیشین ارتش بریتانیا و کارشناس خنثی‌سازی مواد منجره به اسوشیتدپرس گفت: «با توجه به ویدیوهای منتشر شده از انفجارها، به نظر می‌رسد که یک بمب کوچک انفجاری، به کوچکی یک مداد پاک‌کن، در این دستگاه‌ها قرار گرفته است. احتمالا این دستگاه‌ها قبل از تحویل به حزب‌الله دستکاری شده بودند.»

ماده انفجاری در داخل پیجرها از نوع PETN  بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.