کد مطلب: ۶۰۷۴۸۵

سیگنال مثبت فدرال رزرو به بیت‌کوین / رشد بازار رمزارزها موقت است؟

سیگنال مثبت فدرال رزرو به بیت‌کوین / رشد بازار رمزارزها موقت است؟

بیت‌کوین که روز گذشته در کانال ۴۶ هزار دلاری معامله می‌شد پس از اطلاعیه فدرال رزرو در خصوص ثابت ماندن نرخ بهره، به نزدیکی کانال ۵۰ هزار دلاری رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت‌کوین که روز گذشته در کانال ۴۶ هزار دلاری معامله می‌شد پس از اطلاعیه فدرال رزرو در خصوص ثابت ماندن نرخ بهره، به نزدیکی کانال ۵۰ هزار دلاری رسید.

در حال حاضر بیت‌کوین در محدوده ۴۸ هزار و ۸۰۰ دلاری معامله می‌شود و بازدهی هفتگی این ارز دیجیتال همچنان منفی است.

سیاست پایان سال فدرال رزرو روی ترویج مشاغل و دستیابی به ثبات قیمت در میان مدت متمرکز شده است. در بیانیه رسمی فدرال‌رزرو روی تحولات مثبت در اقتصاد تاکید شده است. موضوعی که سیگنالی مثبت برای بازارهای مالی و به خصوص ارزهای دیجیتال تلقی شده است.

در این بیانیه آمده است: « با توجه به پیشرفت واکسیناسیون و حمایت سیاستی قدرتمند، شاخص‌های فعالیت اقتصادی و اشتغال به تقویت خود ادامه می‌دهد.. به عنوان بخشی از اقدامات سیاست‌گذاری برای حمایت اقتصاد و تزریق جریان اعتباری به کسب‌وکارهای و خانوارهای آمریکایی، شرایط مالی کلی همچنان تطبیقی باقی مانده است.

فدرال‌رزرو همچنان از طرح خود برای مقابله با تورم، پایان دادن به برنامه خرید اوراق قرضه و تمرکز روی اشتغال‌زایی خبر داد.

آیا بیت‌کوین وارد فاز صعودی شده است؟

با این حال این خبر نظرات متفاوتی را میان تحلیلگران داشته است. در کوتاه مدت، می‌توان گفت که نفسی تازه‌ای به بازار دمیده شده و سرمایه‌گذاران فرصت پیدا کرده‌اند تا نسبت به رشد بازار امیدوار باشند.

برخی دیگر از تحلیلگران معتقدند در بلندمدت و با توجه به چشم‌انداز فدرال‌رزرو برای دستکم سه بار افزایش نرخ بهره در سال آینده به عنوان بخشی از استراتژی این نهاد برای مقابله با تورم، بازار در حالت گذار قرار دارد.

با این حال بیت‌کوین نسبت به این تصمیم واکنش سریعی نشان داد. این ارز در کمتر از ۲۴ ساعت رشدی ۲ درصدی را تجربه کرد هر چند با گذشت زمان دوباره به کانال ۴۸ هزار دلاری بازگشت.

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.