خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۱۷۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد بیت‌کوین ادامه دارد؟/ منتظر ترمز بازار باشیم؟

رشد بیت‌کوین ادامه دارد؟/ منتظر ترمز بازار باشیم؟

اگرچه بیت‌کوین دیروز تا ۳۳ هزار دلار رشد کرد و برخی پیش‌بینی‌ها از آینده بازارها صعودی است اما به زودی داده‌های اقتصادی مهمی منتشر می‌شود که احتمالا ترمز رشد بازار را می‌کشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رشد تقاضا و خرید نهنگ‌ها قیمت بیت‌کوین را به ۳۳ هزار دلار رساند اما این فقط یک حمله به مقاومت بود و قیمت دوباره کاهش یافت. بازار رمزارزها از روز ۲۷ ماه می صعودی شد اما باید نگران نوسان‌های جدی آخر هفته میلادی باشیم.

بیت‌کوین از کف قیمتی خود که به عنوان مهم‌ترین حمایت هم عمل می‌کند (۲۸ هزار و ۶۰۰ دلار) بیش از ۱۱ درصد رشد کرد و حالا بالای ۳۱ هزار دلار معامله می‌شود. در نمودار هفتگی هم قیمت در بالاترین حد خود در ۲۰ روز گذشته قرار دارد. با این حال چشم‌انداز کلان اقتصاد آمریکا زیاد جذاب نیست.

نگرانی‌ها از کمبود غذا در سطح جهانی زیاد است. کمبود عرضه غذا یک معنا دارد و آن افزایش تورم است. افزایش تورم هم سیاست ضدتورمی فدرال رزرو را به دنبال دارد و این یعنی فشار بیشتر به بازار رمزارزها.

همه‌گیری کویید۱۹ باعث شد تا چرخه تامین عملا نابود شود. تا تجارت کمی داشت جان می‌گرفت، جنگ اوکراین و روسیه شروع شد و ترکش‌های این جنگ به آمریکا هم رسید.

معاملات آتی نفت در آمریکا به سطحی رسیده که از سال ۲۰۰۸ تاکنون بی‌سابقه بود. قیمت گندم هم به شدت اوج گرفته و در بالاترین سطح خود معامله می‌شود. اینها همه یک سیگنال دارد، افزایش تورم افسارگسیخته.

چرا باید منتظر ترمز بازارها بود؟

فشار تورمی در سراسر جهان در چند وقت گذشته باعث شد تا برخی از سهام در بازارهای مالی رشد کنند اما این نگران‌کننده است. با شرایط فعلی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بزرگ حالت تدافعی به خود گرفتند.

چندین رویداد اقتصادی با اثر بزرگ در هفته آینده داریم که احتمالا ترمز بازار را می‌کشد. اولین رویداد انتشار داده‌های بیکاری در اتحادیه اروپا است و دومین عامل تصمیم بانک ژاپن در رابطه با افزایش نرخ بهره و داده‌های تولیدی است. سومین عامل این است که آمریکا در ۳ ژوئن داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاوری را منتشر می‌کند.

از طرفی مقامات بلند مرتبه فدرال رزرو هم قرار است در روزهای آتی سخنرانی کنند. تجربه ثابت کرده که هر وقت مقامات فدرال رزرو سخنرانی کردند ترس در بازار افزایش یافته است. جان ویلیامز و جیمز بولارد د لائل برینارد در حد فاص یک تا ۳ ژوئن سخنرانی می‌کنند.

در شرایط فعلی انتظار می‌رود که داده‌های افزایش نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا را نشان دهند. بانک ژاپن احتمالا نرخ بهره را افزایش می‌دهد و افزایش حقوق و دستمزد در آمریکا هم سیگنال تورمی دارد. پس نتیجه می‌گیریم که اکثر سیگنال‌های فاندامنتال به ضرر بازارها است.

بیت‌کوین صعود می‌کند؟

بیت‌کوین زیر پشتیبانی ۳۲ هزار دلار معامله می‌شود. این رشد در حالی است که ۹ کندل اخیر بیت‌کوین در نمودار هفتگی نزولی بودند و این یک رکورد تاریخی است.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که اگر بیت‌کوین بتواند بالای ۳۲ هزار دلار تثبیت شود مسیر این ارز دیجیتال برای رشد تا ۳۷ هزار دلار باز می‌شود. البته این فقط یک احتمال است و مسیر پرفراونشیبی وجود دارد.

البته کارشناسان عقیده دارند که بیت‌کوین باید برای صعودی شدن از محدوده ۴۴ هزار دلار عبور کند.

با توجه به داده‌های تورمی و اطلاعاتی که قرار است به زودی منتشر شود پیش‌بینی می‌شود که احتمالا ترمز بازارها به زودی کشیده می‌شود. اگر بیت‌کوین نتواند رشد کند احتمالا ریزش بیشتر به چشم محتمل‌تر می‌شود. برخی از کارشناسان عقیده دارند که احتمالا رشد بیت‌کوین توعی تله گاوی است و بیت‌کوین به زودی ریزش می‌کند.

هنوزهیچ چیزی معلوم نیست و سرمایه‌گذاران فقط باید محتاط باشند و بازار را زیر نظر بگیرند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.