فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۰۲۵۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تولد اتریوم ۲.۰، رویداد عظیم دنیای رمزارز

تولد اتریوم ۲.۰، رویداد عظیم دنیای رمزارز

پس از ماه‌ها انتظار، عملیات مرج دومین بلاکچین بزرگ جهان به اتمام رسید و اتریوم ۲ متولد شد. این ارتقا، فصل جدیدی برای شبکه اتریوم است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شبکه رمزارز اتریوم از سال‌ها پیش، بر توسعه و انتقال خود از حالت اثبات کار به اثبات سهام کار کرده است. در نهایت، پس از اپدیت مرج (Merge) اتریوم که دیروز کامل شد، شبکه اتریوم از الگوریتم اجماع گواه اثبات کار (PoW) به گواه اثبات سهام (PoS) منتقل شد و نام آن به اتریوم ۲ تغییر کرد. با این اپدیت، شبکه گواه اثبات کار اتریوم (لایه اجرا)، با شبکه بیکن چین (Beacon Chain) (لایه اجماع)، ادغام شده است.

بعد از این دستاورد عظیم برای دومین بلاک‌چین بزرگ دنیا، تراکنش‌های شبکه اتریوم به کمک ولیدیتورها و بدون استفاده از ماینر‌ها انجام می‌شود. این پیشرفت می‌تواند به محیط ‌زیست نیز از لحاظ مصرف انرژی کمک شایانی کند و اتریوم با این بروزرسانی عظیم، ۹۹ درصد انرژی کمتری را مصرف می‌کند چرا که دیگر نیازی به سیستم‌های کامپیوتری با گرافیک گران قیمت نخواهد بود.

ریسک‌های پس از مرج

۱- ریسک‌های عملیاتی : زمانی که ارتقا Bellatrix، به عنوان آخرین ارتقاء عمده قبل از انجام ادغام واقعی شبکه اتریوم رخ داد، نرخ مشارکت تعداد گره‌ها (Node) و اعتبارسنج‌ها افت پیدا کرد. در واقع، برخی از اپراتور‌ها نتوانستند ارتقا را برای کاربران خود تکمیل کنند. بر اساس گزارش‌ها، ۲۵ تا ۳۰ درصد ولیدیتورها موفق به ارتقا شبکه آزمایشی عمومی سپولیا (Sepolia) نشده بودند. چنین ناکارآمدی‌ای ممکن است دوباره با مرج اتریوم رخ دهد.

۲- ریسک‌های تکنیکال : این مرج شامل ادغام دو شبکه بلاک‌چین اتریوم مین‌نت (Mainnet) و بیکن‌چین (Beacon Chain) است. مین‌نت بر اساس الگوریتم گواه اثبات کار (PoW) اما بیکن‌چین بر اساس الگوریتم اثبات سهام (PoS) است. همین تفاوت باعث می‌شود که این ادغام، یکی از پیچیده‌ترین ادغام‌های دنیای رمزارز از لحاظ تکنیکی باشد.

روند روزانه اتریوم

روند روزانه اتریوم تا لحظه نگارش گزارش، Tradingview

آینده اتریوم

با این ارتقا، اتریوم تبدیل به شبکه‌ای با مصرف انرژی کمتر و سازگارتر با محیط زیست شده است. اگر سیستم جدید اتریوم به خوبی عمل کند، می‌تواند به سیستم‌های اثبات کار مانند بیت‌کوین فشار بیاورد تا فرآیند مصرف انرژی خود را تغییر دهند. برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که شاید اتریوم بتواند از لحاظ ارزش از بیت‌کوین نیز پیشی بگیرد. پیش‌بینی می شود با رویکرد مصرف بهینه انرژی و کاهش ردپای کربن، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی نیز روی اتریوم رخ دهد و قیمت‌ آن افزایش پیدا کند.

نظر برخی فعالان بازار این است که در کوتاه‌مدت و بعد از مرج، قیمت اتریوم روند صعودی پیدا می‌کند اما در بلندمدت روند نزولی و صعودی این رمزارز مطابق با نوسان‌های بازار پیش می‌رود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.