فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۰۳۸۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اطلاعیه فدرال رزور چه تاثیری بر قیمت بیت‌کوین دارد؟

اطلاعیه فدرال رزور چه تاثیری بر قیمت بیت‌کوین دارد؟

چهارشنبه نزدیک است و بخش عمده‌ای از رمزارزهای بازار به رنگ قرمز هستند. این موضوع به اطلاعیه افزایش نرخ آینده بانک فدرال رزرو آمریکا نسبت داده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس گزارش یاهو فایننس، انتظار می‌رود مقامات فدرال رزرو در جلسه دو روزه‌ای که روز چهارشنبه به پایان خواهد رسید، یک افزایش متوالی ۷۵ واحدی نسبت به نرخ سیاست معیار خود ارائه دهند.

سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال و بازارهای سنتی سهام در حال آماده شدن برای تأثیر این اعلامیه هستند. این امر در شرایطی است که ارقام تورم بالاتر از حد انتظار در ماه اوت، باعث بدبینی بیشتر نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو شده است.

موضع فدرال رزرو

داده‌های CryptoRank، به عنوان یک جمع‌آورنده اطلاعات قیمتی ارزهای دیجیتال، نشان می‌دهد که تمامی ۱۰ کوین برتر بر اساس ارزش بازار، بین شش تا ۱۱ درصد در ۲۴ ساعت گذشته کاهش قیمت داشته‌اند. بیت‌کوین پیشتاز بازار کریپتو حدود ۸ درصد سقوط را تجربه کرده و شب گذشته حتی در حدود ۱۸۴۰۰ دلار معامله شد.

به طور مشابه، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، اتریوم (ETH) در یک روز ۱۱ درصد کاهش داشته و حتی در محدوده ۱۲۹۰ دلار نیز معامله شد. قیمت فعلی اتریوم نیز ۲۶٫۱ درصد کاهش را نسبت به بالاترین قیمت یک ماهه خود در حدود ۱۸۰۰ دلاری داشته است. گفتنی است اتریوم در هفته قبل از مرج به این عدد رسیده بود.

در همین حال، BNB، XRP، ADA، SOL و DOGE به ترتیب در روز، تا زمان نگارش گزارش حدود ۷، ۱۱، ۱۰، ۸ و ۸٫۵ درصد کاهش داشته‌اند.

موضع تحلیلگران نسبت به بیت‌کوین

علی رغم نوسانات آشفته بازار، تحلیلگران از این دیدگاه که بیت‌کوین در حال آماده سازی برای یک ریزش دیگر است دست برنداشته‌اند. یک تحلیلگر بازار رمزارز با نام مستعار DrProfitCrypto، با بیش از ۳۵۰۰۰ دنبال‌کننده خود در توییتر گفت که بیت‌کوین وارد «فاز ریزشی» شده است. در این شرایط او انتظار دارد قیمت بیت‌کوین تا مارس ۲۰۲۳ بین ۱۸۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار ثابت بماند.

با این حال، این تحلیلگر هشدار داد که این کف قیمت تنها در صورتی باقی خواهد ماند که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را با نرخ ۷۵ واحدی اعلام کند. اعلام افزایش ۱۰۰ واحدی باعث خواهد شد که بازار رمزارز دوباره خونین شود.

بر اساس داده‌های FedWatch Tool گروه CME، اعلام افزایش نرخ ۱۰۰ واحدی فقط ۲۰٪ احتمال دارد. صرف نظر از این، داده‌های گردآوری‌شده توسط TIME همچنان نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال پس از اعلامیه‌های افزایش نرخ‌ فدرال رزرو، سابقه‌ سقوط داشته است.

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه‌های مارس، می و ژوئن همگی حداقل ۱۰ درصد کاهش قیمت در بیت‌کوین داشتند. گزارش TIME همچنین اشاره کرد که این مقدار کاهش پس از نشست جولای فدرال رزرو، شدت کمتری نسبت به سایر نشست‌ها داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.