فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۰۵۶۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وضعیت بازار رمزارز در ادامه روند کنونی شاخص دلار

وضعیت بازار رمزارز در ادامه روند کنونی شاخص دلار

با افزایش قدرت دلار آمریکا در هفته‌های گذشته، بسیاری از معامله‌گران و فعالان بازار رمزارز در پیش‌بینی وضعیت بیت‌کوین دچار چالش شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قدرت دلار ایالات متحده همچنان بر دارایی‌های پرریسک مانند بازار رمزارز تأثیر منفی می‌گذارد ، اما این امر لزوما مانع بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها جهت شروع چند صعود قوی در این هفته نمی‌شود.

شاخص S&P 500 در این هفته حدود ۵ ٪ کاهش داشته است، سرمایه‌گذاران از این مساله ترس دارند که افزایش نرخ تهاجمی فدرال رزرو، باعث رکود اقتصادی شود. منحنی عملکرد بین یادداشت‌‌های خزانه‌داری دو ساله و ۱۰ ساله ، که توسط تحلیلگران برای پیش‌بینی رکود اقتصادی بررسی می‌شود ، بیشترین میزان را از سال ۲۰۰۰ منعکس می‌کند.

البته موضوعی که همچنان می‌تواند دلگرم کننده باش، بحث عملکرد بیت‌کوین (BTC) در هفته اخیر است. زیرا این کوین، از شاخص‌های اصلی بازارها عملکرد بهتری داشته و در هفته کمتر از ۴ ٪ کاهش یافته است. آیا این مسئله می‌تواند نشانه نزدیکی قیمت کنونی به کف قیمت بیت‌کوین باشد؟

داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند، میزان عرضه بیت‌کوینی که توسط دارندگان بلند مدت در ضرر و زیان نگهداری می‌شود ، به حدود ۳۰ ٪ رسیده است که ۲ ٪ تا ۵٪ پایین‌تر از سطح مشابه آن در مارس ۲۰۲۰ و دسامبر ۲۰۱۸ است.

شاخص دلار

شاخص دلار DXY

روند شاخص DXY

شاخص دلار آمریکا (DXY) طی چند ماه گذشته در حالت صعودی قرار گرفته است. تلاش خرس‌ها برای تغییر روند هنگامی که شاخص از میانگین حرکت ۵۰ روزه ساده در تاریخ ۱۳ سپتامبر با شکست مواجه شد. برخی تحلیلگران انتظار دارند، این شاخص قبل از شروع اصلاح، سطح ۱۱۵ واحد را نیز آزمایش کند.

EMA 20 روزه (۱۰۹) یک پشتیبانی مهم برای اصلاح نزولی است. خرس‌ها برای نشان دادن تغییر روند احتمالی در کوتاه مدت ، باید شاخص را زیر ۱۰۷ را ببرند.

شاخص ترس و طمع بازار رمزارز

شاخص ترس و طمع بازار رمزارز

شاخص ترس و طمع بازار رمزارز

در هفته‌های اخیر این شاخص درگیر سطوح ثابتی بوده، و در صورت ادامه یافتن کاهش قیمت بیت‌کوین، انتظارات برای افزایش شدید ترس قوت گرفته است. گفتنی‌ست این شاخص در حال حاضر نسبت به روز گذشته ۴ واحد افزایش داشته و در سطح ۲۴ واحد قرار دارد. این سطح همچنان وضعیت ترس شدید را در بازار تبیین می‌کند. در صورت نزول بیشتر قیمت، امکان ثبت اعداد پایین‌تر از ۲۰ واحد نیز وجود دارد.

روند بیت‌کوین

روند دامیننس بیت‌کوین

روند BTC

خریداران در حال خرید زیر سطح ۱۸،۶۲۶ دلار در بیت‌کوین هستند اما عدم فشار قیمت بالاتر از EMA 20 روزه (۱۹،۸۴۱ دلار) نشان می‌دهد که خرس‌ها روحیه‌ سابق را ندارند. اما در صورت از دست رفتن سطح نزدیک به ۱۷،۶۲۲ دلار، می‌تواند روحیه خرس‌ها را دوباره برگرداند. گفتنی است جفت BTC/USDT می‌تواند با از دست رفتن سطح مذکور، به سمت ۱۴٫۵۰۰ دلار و پشتیبانی اصلی ابتدایی خود باز گردد.

در حالی که میانگین‌های متحرک وضعیت را به نفع خرس‌ها نشان می‌دهند، واگرایی مثبت در RSI نشان دهنده کاهش فشار فروش است. این دیدگاه می‌تواند برای گاوها را امیدوار کننده باشد.

در این بین نظر برخی تحلیلگران بر این است که بیت‌کوین برای مدت زمان بیشتری در محدوده ۱۷،۶۲۲ دلار و ۲۵،۲۱۱ دلار خواهد ماند. البته باید افزود که برای شروع رشد جدید در هفته پیش رو، نیاز است که قیمت سطوح پایین‌تر تا محدوده ۱۷،۶۲۲ دلار را آزمایش کند.

روند اتریوم

روند اتریوم

روند ETH

اتریوم (ETH) طی چند روز گذشته در یک الگوی کانال نزولی در حال حرکت بوده است. در این کانال، معامله‌گران معمولاً نزدیک حمایت خریداری می‌کنند و نزدیک به مقاومت می‌فروشند.

خرس‌‌ها تلاش کردند تا در تاریخ ۲۱ سپتامبر قیمت را به سطح زیر کانال ببرند. اما گاو‌های بازار رمزارز با موفقیت از این سطح دفاع کردند. خریداران سعی می‌کنند قیمت را به EMA 20 روزه (۱،۴۶۷ دلار) سوق دهند و در آنجا ممکن است با مقاومت شدید خرس‌ها روبرو شوند.

اگر قیمت از سطح فعلی یا EMA 20 روزه کاهش یابد، خرس‌ها دوباره سعی می‌کنند قیمت را به زیر کانال بِکشند. همچنین فروشندگان می‌توانند پشتیبانی سطح قیمتی ۱۰۰۰ دلار که سطح مقاومت روانشناختی این رمزارز نیز است را به چالش بکشند.

برعکس، اگر قیمت بالاتر از EMA 20 روزه افزایش یابد، این رمزارز می‌تواند به خط مقاومت کانال برسد. صعود قیمت در نزدیکی کانال می‌تواند، تغییر روند بالقوه را نشان دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.