فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۱۲۴۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازار کریپتو به دنبال بیت‌کوین همچنان صعودی می‌ماند؟

بازار کریپتو به دنبال بیت‌کوین همچنان صعودی می‌ماند؟

بازار ارزهای دیجیتال در حال رشد است و ارزش کل بازار با ۲٫۷۹ درصد افزایش به ۹۴۴٫۲۴ میلیارد دلار رسیده است. همچنین حجم کل بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته با ۹۳٫۶۲ درصد افزایش به ۲٫۷۹ میلیارد دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجم کل DeFi ، نزدیک به ۵٫۱۷ میلیارد دلار یا ۶٫۰۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار کریپتو را تشکیل می‌دهد. در ۲۴ ساعت گذشته، حجم کل استیبل‌کوین‌ها ۷۸٫۹۵ میلیارد دلار بوده است که ۹۲٫۲۱ درصد از کل حجم بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

بیت‌کوین، ارز دیجیتال پیش‌رو، از سطح حمایت سه گانه ۱۸۲۴۸٫۴۶ دلاری خود برگشت و ۳٫۷۹ درصد افزایش یافت و در سطح ۱۹۸۰۷٫۹۳ دلار معامله شد. به همین ترتیب، اتریوم پس از صعود ۳٫۲۸ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به بالا سطح ۱۳۰۰ دلار (سطح روانی مهم)، بازگشت شدیدی را تجربه کرد.

برترین برندگان و بازندگان آلت‌کوین‌ها

Ethereum Name Service (ENS)، TerraClassicUSD (USTC) و Lido DAO (LDO) بهترین عملکردها را داشتند. قیمت ENS با بیش از ۱۷ درصد افزایش به ۱۹٫۸۷ دلار رسیده است، در حالی که قیمت TerraClassicUSD با ۱۲٫۴۲ درصد افزایش به ۰٫۰۵۰۹ دلار رسیده است. به همین ترتیب، LDO با ۱۲٫۸۴ درصد افزایش به ۱٫۳۷ دلار رسید.

بازار کریپتو

بازار کریپتو | منبع: Coin360

قیمت Convex Finance همچنان نزولی بوده و در ۲۴ ساعت گذشته با ۴٫۳۸ درصد کاهش به ۵٫۴۹ دلار رسیده است.

علیرغم ارقام قوی‌تر از حد انتظار CPI ایالات متحده، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران در حال فروش کریپتوها بر اساس شایعات و خرید واقعیت هستند (با فرض ارقام بالاتر تورم ایالات متحده). در نتیجه، فرصت خوبی برای ورود به موقعیت‌های خرید وجود دارد، به خصوص با توجه به برگشت صعودی بازار کریپتو.

نکات مهم اخبار بازار کریپتو

در اینجا برخی از رویدادهای قابل توجه در بخش اخبار کریپتو را بررسی می‌کنیم، تورم آمریکا به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسید. ایالات متحده تورم سالانه قیمت مصرف کننده کمتر از ۹ درصد را در سپتامبر ۲۰۲۲ برای سومین ماه متوالی تجربه کرد. این نرخ کمتر از ۸٫۱ درصد پیش بینی شده توسط بازار بود، اما همچنان بالاتر از نقطه مشاهده شده در فوریه است.

برای دومین بار در سه ماه گذشته، CPI اصلی نسبت به ماه قبل ۰٫۶ درصد افزایش یافت. شاخص بهای مصرف کننده (CPI) نسبت به ماه قبل ۰٫۴ درصد و نسبت به سال قبل ۸٫۲ درصد افزایش داشته است.

بازار کریپتو و تورم آمریکا

تورم ایالات متحده - منبع: اداره آمار کار ایالات متحده

علاوه بر این، نرخ سالانه بسیار بالاتر از هدف ۲ درصدی تعیین شده توسط فدرال رزرو ایالات متحده باقی ماند و نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران به لفاظی‌های جنگ طلبانه خود ادامه و نرخ‌های بهره را به سرعت افزایش خواهند داد.

در ماه سپتامبر، شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده ۲۹۶٫۸۰۸ بود که از ۲۹۶٫۱۷۱ در ماه آگوست و از پیش‌بینی بازار یعنی ۲۹۶٫۴۳ واحد، بالاتر بود.

بازار کریپتو و شاخص دلار

شاخص دلار آمریکا - منبع: Tradingview

اگرچه دلار آمریکا در ابتدا در واکنش به گزارش تورم ایالات متحده بیش از حد انتظار افزایش یافت، اما در برابر اکثر ارزهای اصلی بازار کریپتو در روز پنجشنبه عقب نشینی کرد. تمامی این موارد می‌توانند به افزایش نوسانات قیمت در بازار کریپتو کمک کنند.

بیت‌کوین و بازار کریپتو

روند ۴ ساعته بیت‌کوین، Tradingview

روند کنونی بیت‌کوین

قیمت فعلی بیت‌کوین ۱۹۸۰۴٫۵۳ دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته ۴۸٫۶۲ میلیارد دلار است. بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳٫۷۳ درصد افزایش یافته است. این رمزارز در CoinMarketCap با ارزش بازار زنده ۳۷۹ میلیارد دلار در رتبه اول بازار کریپتو قرار دارد.

بیت‌کوین و بازار کریپتو

منبع: Coinmarketcap

در دید تکنیکال، الگوی کف سه گانه حمایت عمده را نزدیک به ۱۸۲۵۰ دلار تشکیل داده است. بیت‌کوین از زمانی که دلار آمریکا یک چرخش نزولی را در پیش گرفت، به دلیل حمایت سه برابری پایین و دلار ضعیف‌تر، یک حرکت معکوس عظیم را تجربه کرد.

در بازه زمانی ۴ ساعته، بیت‌کوین از میانگین متحرک ۵۰ روزه در ۱۹۴۵۰ دلار فراتر رفت که نشان دهنده احتمال ادامه روند صعودی است. به طور مشابه، اندیکاتورهای نوسانگر مانند RSI و MACD در منطقه خرید قرار دارند که همچنین نشان دهنده روند صعودی هستند.

با این حال، به نظر می‌رسد بیت‌کوین در آستانه عبور از سد ۲۰۴۵۰ دلاری قرار دارد. شکست صعودی به بالای سطح ۲۰۴۵۰ دلار می‌تواند قیمت بیت‌کوین را به سطح ۲۱۲۴۰ دلار برساند.

اتریوم و بازار کریپتو

روند ۴ ساعته اتریوم - منبع: Tradingview

اتریوم به دنبال بیت‌کوین

قیمت فعلی اتریوم ۱۳۳۱٫۳۵ دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن در ۱۹٫۲۴ میلیارد دلار قرار دارد. در ۲۴ ساعت گذشته، اتریوم ۳٫۴۰ درصد افزایش داشته است. در حال حاضر این رمزارز در CoinMarketCap با ارزش بازار زنده ۱۶۳٫۴۷ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

اتریوم و بازار کریپتو

منبع Coinmarketcap

از دید تکنیکال، اتریوم با مقاومت قابل توجهی در سطح ۱۳۴۰ دلار مواجه است. از سوی دیگر، سایر شاخص‌های فنی به روند صعودی اشاره می‌کنند.

اتریوم در حال حاضر از میانگین متحرک ۵۰ روزه فراتر رفته که اکنون به عنوان پشتیبانی نزدیک به ۱۳۱۵ دلار عمل می‌کند. RSI و MACD به روند صعودی اشاره می‌کنند و کندل اخیر صعودی نیز به این موضوع تاکید می‌کند. تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که اتریوم به بالای ۱۳۴۰ دلار صعود کند، در این مرحله قیمت می‌تواند سطوح مقاومت ۱۴۰۰ یا ۱۴۴۵ دلاری را هدف قرار دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.