فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۱۹۱۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دلایل انفجار قیمت دوج کوین / صعود ادامه دارد؟

دلایل انفجار قیمت دوج کوین / صعود ادامه دارد؟

با انتشار خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک، دوج کوین رالی صعودی را آغاز کرد. به عقیده بسیاری از معامله‌گران این رالی صعودی می‌تواند قیمت دوج‌کوین را همچنان به سطوح بالاتر ببرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دوج کوین در واقع یک میم‌کوین است که اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. هدف این رمزارز به چالش کشیدن بیت‌کوین بود و از سال عرضه آن تاکنون صعود و نزول‌های شدیدی را تجربه کرده است. این پروژه‌ شبکه‌ای غیرمتمرکز و متن باز است که برای پرداخت‌های آنلاین با سرعت بالای همتا به همتا بکار گرفته می‌شود.

دوج کوین

تاریخچه قیمت دوج کوین

این رمزارز سال ۲۰۱۳ را با قیمت ۰.۰۰۰۲۶ دلار آغاز کرد. اولین صعود شدید این رمزارز در ابتدای سال ۲۰۱۴، به اندازه ۶۰۰ درصد بود. البته در پایان سال ۲۰۱۴، دوج با قیمت ۰.۰۰۰۴ دلار در بازار معامله می‌شد. در ادامه قیمت این رمزارز در سال ۲۰۱۵ روند نزولی را ادامه داد و در سطح متوسط ۰.۰۰۲ قرار گرفت.

این رمزارز در سال ۲۰۱۶ یک افزایش قیمت شدید را تجربه کرد ولی در نهایت با قیمت ۰.۰۰۲۳ دلار آن سال را به اتمام رساند. در ژانویه ۲۰۱۸ نیز دوج کوین دوباره با صعودی ۷۰۰ درصدی از سطح قیمت سال ۲۰۱۷ به ۰.۰۱۶۷ دلار رسید. در سال ۲۰۱۹ قیمت دوج کوین در سطح قیمتی ۰.۰۰۱۱ قرار گرفت. این سطح یکی از پایین‌ترین سطوح قیمتی بود که این رمزارز تا به امروز به ثبت رسانده است.

دوج کوین از سال ۲۰۲۰ تا کنون بیش از پنج هزار درصد رشد داشته است. همچنین این رمزارز در طی سی روز گذشته نزدیک به ۱۰۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

ایلان ماسک و دوج کوین

این رمزارز از ۴ روز پیش که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و میلیاردر پرحاشیه فضای کریپتو به طور رسمی مالک توییتر شد بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است. گفتنی است قیمت دوج کوین در طول تاریخ معامله‌اش معمولا طبق توییت‌های ایلان ماسک حرکت کرده و همواره متاثر از جوسازی‌های هیجانی او بوده است.
بسیاری باور دارند که مدیرعامل جدید توییتر قصد دارد دوج‌‌کوین را تبدیل به رمزارز رسمی توییتر ‌کند. او در ابتدای سال جاری میلادی که به هیئت مدیره توییتر دعوت شده بود نیز پیشنهاد استفاده از دوج‌کوین به عنوان ابزار پرداخت را اعلام کرده بود.

دلایل رشد قیمتی اخیر دوج کوین

این رمزارز در پنج روز گذشته صعودی نزدیک به ۱۰۶ درصد را ثبت کرده است. یکی از دلایل اصلی این رشد، جمع‌آوری و نگهداری مقادیر زیادی از دوج‌کوین توسط ایلان ماسک معروف به پدر دوج (Doge Father) است. خبر رسمی خرید توییتر توسط وی نیز از دیگر فاکتور‌های تاثیر گذار در قیمت دوج کوین بوده است.

اعلام برنامه آینده زنجیره دوج (Doge Chain) می‌تواند یکی دیگر از دلایل صعود شدید دوج کوین باشد. Doge Chain پروژه جدیدی است که تکمیل کننده پروژه‌ی دوج‌کوین خواهد بود. این شبکه بر اساس اثبات سهام کار می‌کند و با EVM سازگاری دارد. از دیگر خبر‌های مرتبط با رشد قیمتی دوج می‌توان به انتقال بیش از ۴۰۰ میلیون دلار دوج‌کوین توسط یکی از سرمایه‌‌داران بزرگ صرافی بایننس به حساب ‌شخصی وی اشاره کرد.

دوج کوین

روند ۴ ساعته دوج کوین، منبع: Tradingview

صعود دوج کوین تا کجا ادامه دارد؟

در حال حاضر قیمت این رمزارز بالای سطح ۰٫۱ دلار قرار دارد. بسیاری معتقدند مسیر رشد این رمزارز تا ۱ دلار باز شده است و در میان مدت با تداوم اخبار مثبت حول این رمزارز، قیمت آن نیز به این هدف رویایی دست پیدا خواهد کرد. اما واقعیت این نیست. صعود دوج کوین همچنان در شرایط نزولی بازار رمزارز قرار دارد و رسیدن آن به قیمت ۱ دلار بسیار سخت و دور از انتظار است.

در جهت صعودی قیمت، در صورتی که شرایط و اخبار حول این رمزارز مثبت باقی بماند و قیمت بتواند در تایم روزانه کندل خود را بالای سطح مشخص شده در تصویر بالا، تثبیت کند، رشد قیمتی دوج کوین می‌تواند ادامه یابد. گفتنی است، اولین هدف قیمتی این رمزارز، در سطح ۰٫۱۷۲۵ دلار قرار دارد که در صورت عبور از این سطح، قیمت می‌تواند در میان مدت اهداف نزدیک به ۰٫۲۱ دلار را در نظر بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.