فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۲۰۵۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش بیکاری در صرافی‌های رمزارز / بازار خرسی در راه است؟

افزایش بیکاری در صرافی‌های رمزارز / بازار خرسی در راه است؟

مایکل نووگراتز، بنیانگذار شرکت خدمات مالی گلکسی دیجیتال، قصد دارد ۲۰ درصد از نیروی کار خود را در بحبوحه رکود بازار رها کند. همچنین صرافی کریپتو BitMEX نیز کارکنان خود را کاهش داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس گزارش بلومبرگ، هنوز هیچ برنامه رسمی برای کاهش نیروی کار در Galaxy Digital وجود ندارد و آنها همچنان مشغول بررسی و توسعه این موضوع در شرایط کنونی بازار هستند. به بیانی دیگر، تعداد نهایی کارگرانی که قرار است اخراج شوند هنوز مشخص نیست.

مایک نووگراتز و بازار خرسی

مایک نووگراتز، منبع: مجله بیت‌‎کوین

با این حال در این گزارش آمده است که به گفته افراد نزدیک، عدد نهایی می‌تواند در محدوده ۱۵ تا ۲۰ درصد کارکنان باشد. بر اساس داده‌های پایانی سه‌ماهه دوم، این شرکت ۳۷۵ کارمند در سراسر جهان دارد، به این معنی که احتمالاً ۷۵ نفر ممکن است اخراج شوند.

افزایش بیکاری در شرایط رکود بازار

به نقل از مایکل وورستورن، سخنگوی این شرکت: ما همیشه ساختار و استراتژی بهینه را در نظر می‌گیریم و پس از نهایی شدن برنامه‌ها، آن را به اشتراک می‌گذاریم. در حالی که صنعت ما همچنان با جریان معکوس وقایع اقتصادی کلان مواجه است، گلکسی دیجیتال همواره بر افزایش ارزش دارایی سهامداران در بلندمدت متمرکز است.

گلکسی دیجیتال قرار است در ۹ نوامبر نتایج سه ماهه سوم خود را گزارش کند. سهام امسال این شرکت ۷۰ درصد سقوط را تجربه کرد و ارزش آن در سه ماهه دوم نسبت به سال قبل حدودا نصف شد. همچنین بلومبرگ افزود، این ضرر «به دلیل زیان‌های تحقق یافته در دارایی‌های دیجیتال و سرمایه‌گذاری در تجارت و کسب و کارهای اصلی رخ داده است.»

علاوه بر این، مایک نووگراتز از شرکت Terraform Labs، شرکتی که در پشت پروژه Terra/LUNA قرار داشت، حمایت کرده بود. گفتنی است این پروژه شاهد یک فروپاشی عظیم بود، به طوری که نظارت تنظیم‌کننده‌ها را به سمت بخش کریپتو، به‌ویژه استیبل‌کوین‌ها بیش از پیش جلب کرد.

در ماه اکتبر، نووگراتز گفت که انتظار دارد به دلیل تورم و ریسک‌های ژئوپلیتیکی، شاهد «چند ماه متمادی نزولی در بازارهای مختلف باشد».

همچنین در ماه اکتبر، این میلیاردر و سرمایه‌گذار آمریکایی استدلال کرد که بیت‌کوین (BTC) احتمالاً زمانی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده «از مبارزه با تورم دست بکشد» شاهد تغییر روند خواهد بود.

BitMEX نیروی کار خود را ۳۰٪ کاهش می‌دهد؟

گلکسی دیجیتال تنها شرکتی نخواهد بود که بخشی از نیروی کار خود را در بحبوحه رکود مداوم بازار رها می‌کند.

صرافی کریپتو BitMEX نیز اخیراً نیروی کار خود را کاهش داده است، اگرچه مقدار آن مشخص نیست. البته به نقل از سایر خبرگزاری‌ها، ۳۰ درصد از نیروی کار این صرافی تحت تأثیر این کاهش قرار گرفته‌اند، اما این صرافی بعداً بدون اشاره به جزئیات بیشتر، تصریح کرد که این رقم کمتر از میزان اعلام شده است.

گفتنی است، این کاهش به دنبال خروج الکساندر هوپتنر، مدیرعامل شرکت در پایان ماه گذشته صورت گرفت. در همین حال، در میان تعدادی از شرکت‌هایی که کارکنان خود را رها کردند، در ماه ژوئن، زک پرینس، مدیرعامل رمزارز BlockFi اعلام کرد که «پس از صرف زمان قابل توجه برای برنامه‌ریزی، تعداد کارکنان خود را تقریباً ۲۰ درصد کاهش می‌دهد».

همچنین در ماه ژوئن، کوین‌بیس (Coinbase) صرافی بزرگ رمزارز بیان داشت که برای کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی قبل از رکود اقتصادی، نیروی کار خود را حدود ۱۸ درصد کاهش می‌دهد. در آن زمان گفته شد: «این طرح شامل کاهش نیروی کار شرکت به میزان تقریباً ۱۱۰۰ کارمند است».

در همین حال، صرافی کریپتو FTX مدعی شد که با وجود شرایط نامناسب بازار، قرار نیست سرعت استخدام کارمندان جدید را کاهش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.