فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۲۰۷۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازار رمزارز و چهارمین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

بازار رمزارز و چهارمین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

فدرال رزرو امروز اعلام کرد که به سیاست پولی تهاجمی خود برای مبارزه با تورم ادامه خواهد داد. بازارهای رمزارز و سهام ابتدا واکنش مثبتی به این خبر نشان دادند، که در ادامه به سمت منفی تغییر پیدا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به خبر اعلامیه فدرال رزرو، بازار رمزارز و سهام صعودی را تجربه کردند که در پایان پایدار نماند. گفتنی است معاملات بازار وال استریت دیروز به دلیل اخباری مبنی بر وضعیت بازار کار و تصمیم فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره، متزلزل بود.

افزایش نرخ بهره و تصمیم فدرال رزرو

فدرال رزرو امروز برای چهارمین بار متوالی در سال جاری نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد تا با تورم مقابله کند. این تورم در حال حاضر به بالاترین حد در 40 سال گذشته ایالات متحده رسیده است.

اگرچه سیاست پولی تهاجمی فدرال رزرو باعث شده است که سرمایه‌گذاران به سمت پناهگاه‌هایی مانند دلار آمریکا بروند. انتظار می‌رود بانک مرکزی به زودی سرعت انقباض خود را کاهش دهد.

در بیانیه امروز فدرال رزرو، کمیته‌ای برای تعیین سرعت افزایش‌های آتی نرخ بهره، مواردی مانند، تشدید انباشت سیاست‌های پولی، تأخیرهایی که سیاست پولی بر فعالیت‌های اقتصادی و تورم و تحولات اقتصادی و مالی تأثیر می‌گذارند، در نظر خواهند گرفت.

بانک آمریکا نیز در گزارشی در روز چهارشنبه اعلام کرد که انتظار دارد از ماه دسامبر سرعت افزایش نرخ به سمت کاهش برود.

در این شرایط، همراه با تورم، جنگ روسیه و اوکراین و بحران انرژی اروپا نیز سرمایه‌گذاران در سراسر جهان را به فروش سهام خود سوق داده است. کارشناسان معتقدند که این سیاست‌های تهاجمی فدرال رزرو می‌تواند به حوزه کریپتو آسیب برساند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار آمریکا بیان کرد: «اگر فدرال رزرو در مبارزه با تورم، وضعیت تهاجمی خود را حفظ کند، دارایی‌های دیجیتالی در ادامه با مشکل مواجه خواهند شد.»

مویا همچنین افزود: «احتمالا تا زمانی که تورم به طور قابل توجهی کاهش پیدا نکند، همبستگی بیت‌کوین با بازار سهام ایالات متحده همچنان باقی بماند.»

بازار رمزارز و افزایش نرخ بهره

روند بیت‌کوین، منبع: Tradingview

شرایط کنونی بیت‌کوین و بازار رمزارز

بیت‌کوین و به دنبال آن بازار رمزارز پس از انتشار اخبار مربوط به ادامه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، ابتدا واکنشی مثبت نشان داد و سپس وارد یک روند نزولی شد. گفتنی است پس از صعود قیمت به سطح نزدیک به 20هزار و 800 دلار، بیت‌کوین شروع به ریزش شدید کرد. در حال حاضر قیمت ممکن است سطح 20هزار و 300 دلار را از دست بدهد و به سمت 20 هزار دلار ریزش کند.

در ادامه در صورت از دست رفتن سطح 20هزار دلار، ریزش قیمت به نزدیک سطح 19هزار و 650 دلار و سپس قیمت 19 هزار و 250 دلار وجود خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.