فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۲۰۷۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمستان پروژه‌های بازار کریپتو به دنبال وقایع کلان اقتصادی

زمستان پروژه‌های بازار کریپتو به دنبال وقایع کلان اقتصادی

با تغییر سیاست‌های اقتصادی بسیاری از کشورها، شرایط برای فعالان حوزه بازارهای دیجیتال از جمله کریپتو دشوارتر شده است. بسیاری معتقدند، زمستان پیش رو برای بازار کریپتو بسیار سخت خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زمستان در راه است و بسیاری از وقایع اقتصادی در سطح دنیا شرایط را برای رمزارزها و کسب و کارهای موجود در بازار کریپتو سخت‌تر کرده‌اند. در ادامه به دو کسب و کار موجود در دنیای دیجیتال و بازار کریپتو می‌پردازیم که با شرایط سخت بازار کریپتو رو به رو هستند.

پیش‌بینی بنیانگذار بلاکچین Tezos

بنیانگذار پلتفرم بلاکچین Tezos پیش‌بینی می‌کند که در زمستان جاری شرایط برای بازار رمزارز بدتر می‌شود زیرا این بازار در شرایط نرخ‌های بهره پایین ارزیابی می‌شود.

کاتلین برایتمن از تزوس در یک کنفرانس صنعت فناوری در لیسبون پرتغال در گفتگو با CNBC بیان داشت، مشکلات اخیر صنعت کریپتو ناشی از اصلاح بازار شرکت‌های بیش از حد ارزش‌گذاری شده است.

بریتمن به عنوان مثال از بازار OpenSea نام برد که بر اساس داده‌های Dune Analytics، حجم معاملات این پلتفرم از زمان رسیدن به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 4.86 میلیارد دلار در ژانویه 2022، 94 درصد کاهش یافته است.

اکنون که «پول و سرمایه بزرگ اولیه» از بین رفته است، به عقیده بریتمن شرکت‌هایی با جوامع ارگانیک که مشکلات دنیای واقعی را حل می‌کنند، در آینده رشد خواهند کرد، در حالی که سایرین بدون رشد کاربر واقعی شکست خواهند خورد.

او افزود: «من فکر می‌کنم آنچه شما در آینده مشاهده خواهید کرد، رشد پروژه‌های مفید است، اما این پروژه‌ها تنها اقلیت کوچکی از بازار کریپتو هستند. چه مردم بخواهند این مسئله را بپذیرند یا آن را برخلاف استدلال خود ببینند، این موضوع شامل حال اکثر رمزارزهای بازار کریپتو نمی‌شود.»

بازار کریپتو و شاخص دلار

روند شاخص دلار، منبع: Tradingview

وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار کریپتو

به گفته کاربران بازار کریپتو، Protocol Ventures LP، یک صندوق سرمایه‌گذاری رمزارز مستقر در ایالات متحده، قرار است پس از افت بازار دارایی‌های دیجیتال از جمله رمزارز، پول نقد را به مردم بازگرداند.

برخی از کاربران این صندوق بیان داشتند که در پایان ماه اکتبر اخطارهایی درباره این مسئله به سرمایه‌گذاران ارسال شده است. همچنین یکی از این افراد نیز افزود، بسته شدن این صندوق احتمالا تا پایان سال یا سه ماهه اول سال 2023 تکمیل خواهد شد.

به گفته کاربران، سرمایه‌گذاران در این صندوق ممکن است تا 90 درصد در سال گذشته ضرر کرده باشند. البته صندوق مذکور از اظهار نظر در مورد تحولات این شرکت تا این لحظه خودداری کرده است.

Protocol Ventures نوعی صندوق کریپتو است که در مواردی مانند: BlockTower Capital، Multicoin Capital، Pantera و Electric Capital سرمایه‌گذاری کرده است. این تصمیم صندوق برای پایان دادن به فعالیت خود در بحبوحه کاهش ارزش گسترده دارایی‌های دیجیتال و کریپتویی، رخ می‌دهد.

گفتنی است تعداد این نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری کریپتو در سال 2021 در جریان شور و هیجان سرمایه‌گذاری‌های مختلف که ناشی از تزریق عظیم نقدینگی به این بازارها بود، افزایش یافت.

اما پس از اینکه بانک‌های مرکزی در سطح جهان نرخ بهره را برای مبارزه با تورم افزایش دادند، این صندوق‌ها به سرعت در حال از بین رفتن هستند. جابجایی سیاست‌های آمریکا به طور چشمگیری شرایط مالی را سخت‌تر کرده و انگیزه را برای سرمایه‌گذاری‌های پرریسک‌تر کاهش داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.