خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۴۵۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تاثیر رای دادگاه ریپل بر آینده قیمت این ارز دیجیتال

تاثیر رای دادگاه ریپل بر آینده قیمت این ارز دیجیتال

بازار کریپتو پس از انتظارات فراوان، به رای دادگاه ریپل نزدیک می‌شود. اما تصمیم دادگاه در واقعیت چه تاثیری بر آینده این ارز دیجیتال و چشم‌انداز آن خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، پرونده ریپل در دادگاه، یکی از طولانی‌ترین پرونده‌های به وجود آمده در دنیای رمزارز است. چند سالی می‌شود که به دلیل انتظار همگانی در قبال نتیجه دادگاه این ارز شور و اشتیاقی در معامله‌گران XRP به چشم نمی‌خورد. به همین دلیل Ripple نوسانات قیمتی کمتری را نسبت به سایر رقبا تجربه می‌کند. اما نتیجه دادگاه در عمل تا چه حد می‌تواند بر عملکرد کلی ریپل تاثیر مثبت یا منفی بگذارد؟

پرونده ریپل از کجا آغاز شد؟

در سه ماهه پایانی سال 2020، شکایتی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه Ripple Labs، مدیر عامل این شرکت و یکی از بنیان‌گذاران وضع شد. این شکایت مبنی بر جمع آوری یک میلیارد دلار از طریق فروش ثبت نشده صورت گرفت.

ریپل علیه سازمان بورس

پیروزی ریپل به چه معناست؟

Ripple در اقدامی جسورانه سعی در به چالش کشیدن این شکایت دارد. در صورت پیروزی این شرکت، ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادار شناسایی خواهند شد. این اتفاق می‌تواند عصری نوین از پذیرش، سرمایه‌گذاری و اعتماد را در حوزه رمز ارزها رقم بزند.

سرنوشت بازار در صورت شکست ریپل

شکست شرکت Ripple می‌تواند مانع پذیرش بیشتر ارزها توسط کاربران شود. همچنین کمیسیون بورس و اوراق بهادار را وادار به پیگیری موارد مشابه می‌کند. از این رو خطر خروج سرمایه‌گذاران و استعدادهای حوزه کریپتو از آمریکا در صورت شکست این پرونده بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

علیه سازمان اوراق بهادار

ریپل و XRP در چشم طوفان

شرکت ریپل با معرفی توکن XRP در سال 2013 سعی بر تسهیل مبادلات مالی و جایگزینی با سوئیفت داشت. Ripple ارزش خود را از طریق مشارکت با موسسات مطرح همچون مانی گرام و امریکن اکسپرس تثبیت کرد. این شرکت تنها در سال 2021 موفق به پردازش 10 میلیارد دلار تراکنش شد.

حال پس از مدت ها انتظار همگانی، به نظر می‌رسد اختلاف میان سازمان بورس و Ripple در ماه سپتامبر به پایان می‌رسد. نتیجه این دادگاه هرچه که باشد بدون شک مهمترین اتفاق تاریخ حضور ریپل در بازار رمزارز به شمار می‌رود. پیروزی Ripple تحولی اساسی نه تنها در این ارز بلکه در تمامی ارزهای موجود در بازار ایجاد می‌کند. در سوی دیگر شکست این شرکت نیز می‌تواند عصری تاریک را برای تمامی فعالان بازار کریپتو رقم بزند.

آخرین اخبار و تحلیل‌های حوزه رمزارز را در بخش ارز دیجیتال دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.