کد مطلب: ۸۴۰۲۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رکورد قیمت بیت کوین در ترکیه شکسته شد/ سقوط لیر ترکیه

رکورد قیمت بیت کوین در ترکیه شکسته شد/ سقوط لیر ترکیه

با ادامه روند کاهشی ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا، قیمت بیت کوین به ارز محلی ترکیه، رکورد جدیدی را شکسته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به‌دنبال تصمیم آتی بانک مرکزی ترکیه برای افزایش نرخ بهره به حدود 20 درصد، ارزش لیر ترکیه در برابر دلار با سقوطی تاریخی به یک دلار برابر با 27 لیر رسیده است. همین مسئله باعث شده است که قیمت بیت کوین به لیر ترکیه، سقف تاریخی جدیدی را در صرافی‌های داخلی ترکیه بشکند.

با کاهش ارزش لیر ترکیه و تورم در سال‌ اخیر، میزان مالکیت ارزهای دیجیتال در میان شهروندان ترکیه به بیش از 27 درصد در سال جاری میلادی رسیده است. معاملات ارز دیجیتال در کشور ترکیه مجاز است، اما استفاده از این دارایی‌های دیجیتال برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات غیرقانونی محسوب می‌شود.

لیر ترکیه بیت کوین

ارزش بیت کوین در برابر لیر ترکیه در شش ماه اخیر

سقوط تاریخی ارزش لیر در برابر دلار

در هجدهم جولای، ارزش یک لیر ترکیه به پایین‌ترین حد خود و برابر یک دلار به ازای 27.3 دلار آمریکا رسیده است. در زمان نگارش این گزارش هر دلار آمریکا برابر با 26.91 ارزش لیر ترکیه در برابر دلار در دو ماه اخیر، با شیبی تند در حال کاهش بوده است. از ابتدای سال جاری میلادی، لیر ترکیه بیش از 30 درصد از ارزش خود در برابر دلار آمریکا را از دست داده است.

بر اساس گزارش رویترز، پیش‌بینی می‌شود که بانک مرکزی ترکیه در هفته جاری، نرخ بهره را 500 نقطه بهره (5 درصد) افزایش دهد. با این افزایش، نرخ بهره از 15 درصد به 20 درصد افزایش خواهد یافت. چنین سیاستی در جهت کنترل تورم گرفته شده است که در حال حاضر برابر با 38.2 درصد است. در اکتبر سال گذشته میلادی، رکورد تورم دو دهه اخیر در ترکیه، با ثبت تورم 85.5 درصدی شکسته شد.

رکورد قیمت بیت کوین در برابر لیر ترکیه

سقوط قیمت لیر ترکیه باعث افزایش قیمت بیت کوین در صرافی‌های داخلی ترکیه شده است، به‌طوریکه قیمت هر عدد بیت کوین به 805 هزار و 292 لیر ترکیه رسیده است. این عدد در روز جاری، سطح 815 هزار دلار را نیز لمس کرده است. در صرافی‌های ترکیه، بیت کوین حدودا 1.3 درصد بیشتر از نرخ جهانی اسپات در روزهای اخیر معامله می‌شود.

بیت کوین لیر

تغییرات قیمت بیت کوین به لیر ترکیه در هفت روز اخیر (منبع: CoinGecko )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.