خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۷۰۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استیک اتریوم یا خرید NFT، کدام سرمایه‌گذاری سودآورتری است؟

استیک اتریوم یا خرید NFT، کدام سرمایه‌گذاری سودآورتری است؟

رسانه beincrypto، به‌تازگی دو گزینه سرمایه‌گذاری استیک اتریوم و خرید آثار NFT را از لحاظ سودآوری با یکدیگر مقایسه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، استیک اتریوم در استخرها یا خرید آثار NFT، دو گزینه پیشرو برای دارندگان اتر هستند. رسانه Beincrypto، با بررسی داده‌های بازار رمزارز، مزایا و معایب این دو گزینه سرمایه‌گذاری و میزان سودآوری هر کدام را ارائه کرده است.

استیک اتریوم پس از اپدیت شاپلا و خوش‌بینی سرمایه‌گذاران

پس از اتمام اپدیت شاپلای اتریوم، تقاضا برای استیک این رمزارز با افزایش مواجه شده است. نهنگ‌های اتر، از عوامل تاثیرگذار بر این مسئله بوده‌اند، چراکه این اشخاص تلاش می‌کنند به جای نقد کردن دارایی‌های خود، از آنها کسب درآمد کنند.

با وجود اینکه زمان انتظار برای استیک به 33 روز و 8 ساعت افزایش یافته است، حدود 700 هزار اعتبارسنج به شبکه اتریوم افزوده شده‌اند. بیش از 80 هزار اعتبارسنج نیز در صف ملحق شدن به این شبکه هستد. همین مسئله، خوش‌بینی و اعتماد سرمایه‌گذاران به آینده اتریوم را نشان می‌دهد.

اتریوم

تعداد اعتبارسنج‌های فعال شبکه اتریوم (منبع: Glassnode )

پس از اپدیت شاپلای اتریوم و معرفی قابلیت‌های جدید برداشت در استیک این رمزارز، سرمایه‌گذاران بیشتری به‌دلیل منافع بلندمدت این روش سرمایه‌گذاری، جذب این شبکه شده‌اند. داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که بیش از 22 میلیون اتر (معادل 44 میلیارد دلار) استیک شده‌اند. پاداش حدود چهار میلیون اتر استیک شده که ارزشی معادل 8 میلیارد دلار دارد نیز توزیع شده. همچنین، از زمان اپدیت شاپلا، تنها 12 میلیون اتر از استخرهای استیک برداشت شده است.

زمستان بازار NFT

بنظر می‌رسد که زمستان بازار NFT تاثیر شدیدی بر کلکسیون‌های ارزشمند این بازار داشته است. برخلاف رشد تقاضا برای استیک اتریوم، کف‌های قیمتی آثار NFT در سال جاری میلادی، با کاهش شدیدی مواجه شده‌اند و برخی از کلکلسیون‌ها به پایین‌ترین رکود قیمتی خود از زمان عرضه رسیده‌اند. قیمت اغلب آثار NFT به‌طور متوسط کاهش 82.80 درصدی را تجربه‌ کرده‌اند.

برای مثال، کلکسیون Moonbirds بیشترین کاهش قیمتی را در بین دیگر آثار داشته و افت قیمتی 95.70 درصدی را تجربه کرده است. آثار کلکسیون‌های مشهور باشگاه قایق‌رانی میمون‌های کسل و کریپتوپانکس به‌ترتیب با کاهش کف قیمتی 60 درصدی و 78 درصدی مواجه شده‌اند. همچنین، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، حجم معاملات آثار NFT حدود 35 درصد کاهش داشته است.

ezgif.com gif maker 2023 08 01T231535.670

خرید آثار NFT با قیمت ارزنده

با وجود تداوم زمستان بازار NFT، می‌توان گفت برخی از آثار کلکسیون‌ها در حال حاضر با قیمتی بسیار پایین و مناسب برای خرید ارائه شده‌اند. سرمایه‌گذاران می‌توانند از این شرایط، به‌عنوان فرصتی مناسب برای استفاده از اترهای خود جهت خرید آثار ارزشمند استفاده کنند.

از سویی دیگر، می‌توان گفت که استیک کردن اتریوم در حال حاضر، بازدهی بالاتر و سود کم‌ریسک‌تری را نسبت به خرید آثار NFT با اتر، نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند.

خرید NFT یا استیک اتریوم؟

انتخاب هریک از این گزینه‌های سرمایه‌گذاری بستگی به میزان ریسک‌پذیری سرمایه‌گذار دارد. استیک کردن اتریوم، سود قابل پیش‌بینی‌تری را نسبت به سرمایه‎‌گذاری در NFTها که نوسانات قیمتی بالایی دارند، به سرمایه‌گذار ارائه می‌دهد.با توجه به اینکه لازمه استیک اتریوم، در اختیار داشتن حداقل 32 اتریوم است، می‌توان با مثالی این دو گزینه سرمایه‌گذاری را از لحاظ سود ارزیابی کرد.

در آگوست سال 2021، متوسط کف قیمتی کلکسیون کریپتوپانکس معادل 32 اتر بوده. در سپتامبر همان سال، کف قیمتی کلکسیون باشگاه قایق‌رانی میمون‌های کسل برابر با 10 اتر بوده است. در حال حاضر، کف قیمتی کریپتوپانکس و باشگاه قایق‌رانی میمون‌های کسل به‌ترتیب معادل 47 اتر و 29.30 اتر هستند. در نتیجه در بازه حدودی دو ساله، آثار کریپتوپانکس سود 17 اتری و باشگاه قایق‌رانی میمون‌های کسل، سود 19.30 اتری را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده‌اند.

اما در مقابل، در گزینه سرمایه‌گذاری استیک اتریوم، قرار دادن 32 اتر در آگوست 2021 جهت استیک، سود حدود 5.50 درصدی (5.62 اتری) را نصیب سرمایه‌گذار کرده است. با بررسی سودآوری هر دو گزینه، می‌توان گفت که گزینه خرید NFT توسط سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر، سود به‌مراتب بالاتری را نسبت به استیک اتریوم، نصیب وی کرده است.

آینده روشن اتریوم

در این میان باید توجه داشت که تحلیلگران مشهوری مانند رائول پال، یکی از مدیران اسبق گلدمن ساکس، پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت اتر در آینده‌ای نزدیک بیش از 300 تا 400 درصد رشد می‌کند.

همچنین مایک مک‌گلون، تحلیلگر بلومبرگ باور دارد که قیمت این رمزارز تا سال 2025 میلادی به 6 هزار دلار می‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.