فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۴۸۳۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت بیت کوین / سیگنال کاهشی تتر برای بازار

پیش بینی قیمت بیت کوین / سیگنال کاهشی تتر برای بازار

قیمت بیت کوین در بالای سطح 29 هزار دلار در وضعیت ناپایداری قرار دارد و توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. قیمت فعلی این ارز دیجیتال 29 هزار و 40 دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن 11.3 میلیارد دلار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس داده‌های اخیر قیمت بیت کوین، این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته نزدیک به 0.50 درصد کاهش داشته است. گفتنی است، بازار به دقت وضعیت سلامت تتر را رصد می‌کند. تتر، استیبل کوین محبوب بازار است و اگر ارزش آن در سطح زیر 1 دلار باقی بماند، کمی نگران کننده خواهد بود. با نگاه به نمودار بیت کوین، می‌توان تاثیر کاهش ارزش تتر بر بیت کوین را مشاهده کرد.

وضعیت تتر نگران کننده است؟

ارز دیجیتال Tether (USDT)، در حال تجربه یک depeg جزئی است. Depeg به وضعیتی اشاره دارد که در آن ارزش یک استیبل کوین، مانند USDT، کمی از ارزش ثابت مورد نظر خود، که معمولاً 1 دلار است، منحرف می‌شود.

این بدان معناست که ارزش USDT ممکن است کمی بالاتر یا کمتر از 1 دلار آمریکا در نوسان باشد. علاوه بر این USDT در حال حاضر وضعیتی به اصطلاح overweight در استخرهای خود دارد. وضعیت overweight نشان می‌دهد که USDT مازاد در این استخرها وجود دارد.

این وضعیت احتمالاً به عرضه USDT در استخرهای نقدینگی اشاره دارد که برای تأمین نقدینگی جهت مبادلات غیرمتمرکز (DEX) و سایر پروتکل‌های DeFi استفاده می‌شود.

ما باید این وضعیت را به دقت زیر نظر داشته باشیم، زیرا انحراف جزئی و اضافه وزن در استخرهای USDT می‌تواند بر بازار ارزهای دیجیتال و فعالیت‌های معاملاتی آن تأثیر بگذارد.

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

با بررسی و تجزیه حرکات اخیر قیمت بیت کوین در بازه زمانی 4 ساعته ناحیه معاملاتی محدودی برای این ارز دیجیتال آشکار می‌شود. این ارز دیجیتال در طول این دوره با مقاومتی در حدود 30 هزار دلار مواجه شده و حمایت آن در حدود 29 هزار دلار همچنان حفظ شده است.

در حال حاضر، شاخص‌های فنی کلیدی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکاتور (MACD) روند نزولی را در بیت کوین نشان می‌دهند. با بررسی نمودار قیمت بیت کوین در Tradingview، مشخص می‌شود که این ارز دیجیتال در مسیر نزولی قرار گرفته و به مرز 29 هزار و 100 دلار رسیده است.

این روند نزولی می‌تواند به طور بالقوه شتاب خود را ادامه داده و به کاهش بیشتر قیمت بیت کوین منجر شود. سطح حمایت مهم قیمت این ارز دیجیتال در حدود 28 هزار و 700 دلار قرار دارد. با این حال، این احتمال وجود دارد که بیت کوین در طول روند کاهشی خود، در سطح حمایت مذکور تثبیت شود.

در صورتی که قیمت بیت کوین سطح حمایت 28 هزار و 700 دلار را نقض کند، سطح هدف بعدی قیمت می‌تواند 28 هزار و 200 دلار باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.