فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۶۰۵۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت بیت کوین / تاخیر در ثبت ETF بیت کوین بازار را نزولی‌تر می‌کند؟

پیش بینی قیمت بیت کوین / تاخیر در ثبت ETF بیت کوین بازار را نزولی‌تر می‌کند؟

سناریوهای پیش بینی قیمت بیت کوین همچنان در حال تغییر هستند. بیت کوین در حال حاضر در قیمت 26 هزار دلار معامله می‌شود و روز جمعه بیش از 4 درصد کاهش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تصمیم مهم دادگاه به نفع صندوق گری اسکیل به عنوان یک چراغ سبز برای قیمت بیت کوین و بازار ارز دیجیتال ظاهر شده و راه را برای نوآوری بیشتر این بازار در ایالات متحده باز کرده است. به‌طوری که ویوک راماسوامی، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، بر اهمیت این حکم در هموار کردن مسیر رشد بیت کوین ایالات متحده تأکید می‌کند.

گفتنی است، تصمیم SEC برای به تاخیر انداختن ثبت هفت ETF بیت کوین منجر به کاهش شدید 7 درصدی ارزش این ارز دیجیتال شده است. در میان این تحولات، رگولاتورهای بایدن اکنون تحت فشار هستند تا یک چارچوب نظارتی قوی برای ارزهای دیجیتال ایجاد کنند.

ذخایر صرافی بیت کوین به پایین‌ترین حد پنج ساله رسید

انباشت بیت کوین توسط دارندگان بلندمدت آن همچنان ادامه دارد؛ زیرا دارایی‌های درون صرافی به پایین‌ترین حد خود در 5 سال گذشته رسیده‌اند. در تاریخ 31 آگوست، داده‌های Glassnode نشان می‌دهند که کوین‌های هولدشده یا گم‌شده در اوج بازه 5 ساله یعنی حدود 7.841میلیون BTC (213 میلیارد دلار) قرار دارند.

این موجودی‌های دست نخورده، هم دارایی‌های طولانی‌مدت و هم کوین‌های ذخیره شده در آدرس‌های قدیمی‌تر را منعکس می‌کنند. به طور همزمان، بیت کوین‌های نگهداری شده در صرافی‌ها احتمالاً به دلیل فشارهای نظارتی بر صرافی بایننس، به پایین‌ترین سطح 5 ساله خود یعنی 2.26 میلیون BTC (61.28میلیارد دلار) رسیده‌اند.

همکاری کنگره با تنظیم‌کننده‌ها

چندین قانونگذار ایالات متحده از آژانس‌های نظارتی، به ویژه SEC، قصد دارند با کنگره برای ایجاد مقررات جامع در بازار ارزهای دیجیتال همکاری کنند.

پس از حکم دادگاه به نفع صندوق گری اسکیل در برابر SEC، قانونگذاران بر نیاز به قوانین واضح‌تر تاکید می‌کنند. کمیته خدمات مالی مجلس به این نکته اشاره کرد که رویکرد گری گنسلر در حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان کارایی ندارد.

تاخیر SEC در ثبت هفت صندوق ETF بیت کوین

قیمت بیت کوین (BTC) در 24 ساعت گذشته بیش از 4 درصد کاهش داشته و در حال حاضر در حدود 26هزار دلار معامله می‌شود. این امر با تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده جهت به تعویق انداختن چندین برنامه ETF بیت کوین، از جمله برنامه شرکت BlackRock، شرکت Valkyrie و Fidelity، آغاز شد.

اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار و تعویق تصمیم‌گیری درباره این صندوق‌ها برای 45 روز آینده، نشان‌دهنده رای نهایی برای هر هفت صندوق در حدود تاریخ 15 اکتبر است.

پیش بینی قیمت بیت کوین

نمودار پیش بینی قیمت بیت کوین، منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

چارت تکنیکال قیمت بیت کوین در یک روند نزولی قرار دارد و با کاهش شدید از سطح 27 هزار و 300 دلار به پایین‌ترین سطح 25 هزار و 900 دلار رسیده است. بیت کوین قبل‌تر در بازه زمانی چهار ساعته به 61.8 درصد اصلاح فیبوناچی در سطح 26 هزار و 335 دلار رسیده بود.

با این حال، کندل‌های قیمت هیچ نشانه‌ای از توقف روند نزولی را نشان نمی‌دهند. قیمت، سطح 61.8 درصد اصلاحی را شکسته و به نظر می‌رسد که به سمت سطح حمایت بعدی در 25 هزار و 900 دلار حرکت می‌کند. هر دو شاخص قدرت نسبی (RSI) و شاخص (MACD)، در منطقه فروش قرار دارند و احساسات نزولی را در بازار، قوی شناسایی می‌کنند.

تثبیت قیمت بیت کوین در بالای سطح 25 هزار و900 دلار به طور بالقوه می‌تواند باعث بازگشت صعودی شده و قیمت بیت کوین را به سمت سطوح مقاومت 26 هزار و 700 دلار و در نهایت 27 هزار و 400 دلار سوق دهد.

اگر بیت کوین بتواند از این محدوده فراتر رود، انتظار می‌رود که سطح 28 هزار دلار بزرگ‌ترین مانع بر سر راه بیت کوین باشد. از سوی دیگر، اگر بیت کوین به سطح 25 هزار و 900 دلار برسد، قیمت می‌تواند حمایتی در حدود 25 هزار و 400 دلار دریافت کرده و در صورت کاهش عمیق‌تر به طور بالقوه به سطح 24 هزار و 800 دلار برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.