فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۹۰۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی جی‌پی‌مورگان از نرخ هش ریت بیت کوین پس از هاوینگ

پیش بینی جی‌پی‌مورگان از نرخ هش ریت بیت کوین پس از هاوینگ

بانک جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی می‌کند که پس از رویداد بعدی هاوینگ، که برای تاریخ آوریل ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است، نرخ هش ریت بیت کوین، با احتمال کاهش ۲۰ درصدی روبرو می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس اطلاعات منتشر شده توسط بانک جی‌پی مورگان، هش ریت بیت کوین تا ۸۰ اکساهش در هر ثانیه (معادل ۲۰ درصد از نرخ هش شبکه) ممکن است در هاوینگ بعدی از سیستم حذف شود، زیرا تا این تاریخ تجهیزات ناکارآمد از مدار شبکه خارج می‌شود.

نرخ هش ریت بیت کوین پس از رویداد هاوینگ

رویداد هاوینگ بیت‌کوین که هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد، در در تاریخ آوریل ۲۰۲۴ رخ می‌دهد و منجر به کاهش پاداش برای ماینرهای بیت‌کوین می‌شود. گزارش جی‌چی‌مورگان به این نکته اشاره می‌کند که فرصت برای پاداش‌های بلوک در یک دوره 4 ساله به میزان تقریبی ۲۰ میلیارد دلار، معادل قیمت فعلی بیت کوین می‌شود.

البته به اعتقاد جی پی مورگان، نرخ هش ریت بیت کوین در مقایسه با حدود دو سال پیش، کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد. به گفته او، برای مثال این نرخ در آوریل ۲۱ به تقریباً ۷۳ میلیارد دلار رسید و در یک سال گذشته بین ۱۴ تا ۲۵ میلیارد دلار نوسان داشته است.

شناسایی برترین‌ ماینرهای بیت‌کوین

گزارش جی‌پی‌مورگان همچنین به شناسایی برترین‌ ماینرهای بیت‌کوین پرداخته و ماینرهایی را که ارزش نسبی بهتری ارائه می‌دهند، بر اساس عواملی از جمله نرخ هش ریت بیت کوین، کارایی عملیاتی، قراردادهای انرژی، برنامه‌های تأمین‌شده و نقدینگی دسته‌بندی می‌کند. آن‌ها امتیازها و اهداف قیمتی برای پوشش تعیین کرده‌اند، از جمله امتیاز بیش از حد برای CleanSpark (CLSK) با هدف ۵.۵۰ دلار، امتیاز کمتر از حد برای Marathon Digital (MARA) با هدف ۵ دلار، امتیاز کمتر از حد برای Riot Platforms (RIOT) با هدف ۶.۵۰ دلار و امتیاز معتدل برای Cipher Mining (CIFR). به علاوه، Iris Energy (IREN) از معتدل به امتیاز بیش از حد ارتقا یافته است.

برترین ماینر از نظر جی‌پی‌مورگان، CleanSpark است که بهترین تعادل را از نظر مقیاس، پتانسیل رشد، هزینه‌های انرژی و ارزش نسبی ارائه می‌دهد. گزارش این بانک همچنین تأکید می‌کند که هر چند Marathon بزرگتری ماینر است، اما بیشترین هزینه‌های انرژی و کمترین مارجین را دارد. از سوی دیگر، Riot هزینه‌های نسبتا کمتری در انرژی و نقدینگی ایجاد می‌کند اما گران‌ترین سهام در جی‌پی‌مورگان است.

ماینرهای بیت کوین به دنبال ابزارهای محافظتی برای حفظ استحکام درآمد خود در مقابل نوسانات بازار رمزارز هستند. GSR، یک شرکت برجسته در فضای معاملات و بازار‌سازی، محصولات محافظتی ارائه می‌دهد که به ماینرها امکان می‌دهد درآمد پیش‌بینی‌شدنی‌تر را به دست آورند. با ارائه این ابزارها، GSR می‌خواهد شبکه بیت‌کوین را که دارای ارزش ۵۰۰ میلیارد دلاری است، مقاوم‌تر کرده و تضمین کند که اپراتوران بزرگ در دوران نزولی بازار، در معرض خطر ورشکستگی نباشند.

نکته‌ای که باید آن را در نظر بگیریم این است که ماینرها اغلب بیت‌کوین‌هایی اسختراج شده را به جای فروش فوری، نگه می‌دارند. این مسئله به عنوان یک نوع محافظ طبیعی قیمت عمل می‌کند زیرا ماینرها روی بالا رفتن قیمت بیت‌کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند. با این حال، آنها با عدم فروش بیت کوین‌هایی که استخراج می‌کنند، خطر از دست دادن سود فوری را نیز به جان می‌خرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.