فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۱۶۴۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

شرایط بازار ارزهای دیجیتال بحرانی‌ است / قیمت بیت کوین به کدام سمت می‌رود؟

شرایط بازار ارزهای دیجیتال بحرانی‌ است / قیمت بیت کوین به کدام سمت می‌رود؟

یکی از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال به بررسی روند آتی قیمت بیت کوین برای ماه‌های اکتبر تا دسامبر سال جاری میلادی پرداخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، کاهش قیمت‌ بیت کوین و دیگر رمز ارزها در فصل تابستان، پدیده تازه‌ای نیست و در سال‌های گذشته بارها رخ داده‌ است. همین روند تکراری به کارشناسان بازار رمز ارز این امکان را می‌دهد تا پیش‌بینی بهتری درباره آینده این بازار در ادامه سال 2024 میلادی داشته باشند.

قیمت بیت کوین در حال حاضر، حدود 23 درصد از اوج خود کاهش یافته است و اغلب این کاهش قیمت در هفته‌ اخیر رخ داده است. در هفتم جولای، یکی از کارشناسان بازار به‌ نام بنجامین کوون از شاخص BMSB که نوار حمایتی بازار گاوی بیت کوین است، استفاده کرد تا وضعیت بهبود قیمتی بیت کوین تا انتهای سال جاری را پیش‌بینی کند. 

شاخص کلیدی نوار حمایتی بازار گاوی بیت کوین

این تحلیگر، روند فعلی بیت کوین را با روند‌ تاریخی آن به خصوص با BMSB، در سال‌های 2013، 2016، 2019 و 2023 بررسی کرده است. بر اساس تحلیل او، عملکرد قیمتی بیت کوین در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی (اکتبر تا دسامبر)، به این بستگی دارد که بتواند بالای نوار حمایتی بازار گاوی در هفته‌های آتی قرار بگیرد.  

در سال 2023، بیت کوین در ماه آگوست زیر نوار حمایتی بازار گاوی قرار گرفت و تا چندین هفته در همین حالت باقی ماند. سپس در سه‌ماهه چهارم همان سال، رالی جدید قیمتی بیت کوین آغاز شد. اما این روند همواره تکرارشونده نبوده است. در سال 2019، با وجود اینکه قیمت بیت کوین در تابستان زیر نوار حمایتی بازار گاوی قرار گرفته بود، اما در سه‌ماهه چهارم همان سال، بیت کوین با کاهش قیمت مواجه شد. او به این موضوع اشاره کرد که چرخه اوج قیمتی بیت کوین معمولاً در سه‌ماهه چهارم سال پس از هالوینگ اتفاق خواهد افتاد که در سال 2025 خواهد بود. 

Screenshot 2024-07-09 084631

چشم‌انداز قیمت بیت کوین

بر اساس مجموع نظرات، سنتیمت بازار در حال حاضر به سمت روند نزولی (خرسی) میل دارد و امکان افت قیمتی مجدد در آینده نزدیک پیش از رشد مجدد قیمتی وجود دارد. در زمان نگارش این گزارش، بیت کوین موفق به حفظ سطح قیمتی 57 هزار دلار شده است، اما در روز دوشنبه، کاهش قیمت تا سطح 54 هزار و 320 دلار را تجربه کرد. نقطه حمایتی در سطح 51 هزار و 500 وجود دارد و برای شکست روند فعلی، نیاز است سطح مقاومت 60 هزار دلار توسط بیت کوین شکسته شود. همچنین، گزارش‌های تورم ایالات متحده آمریکا که این هفته منتشر شده است، می‌تواند سیگنالی برای نوسانی‌تر شدن بازار رمز ارز باشد. 

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد؛ همچنین با توجه به نوسانات بالای قیمتی در این بازار لازم است قیمت‌ها در لحظه بررسی شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.