فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۰۳۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت خودرو در هفته دوم شهریور ۱۴۰۳/ ادامه رکود در دولت جدید

پیش بینی قیمت خودرو در هفته دوم شهریور 1403/ ادامه رکود در دولت جدید

قیمت خودرو امروز 9 شهریور 1403 هیچ تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. در یک هفته اخیر پول‌های بلوکه‌شده در طرح ثبت‌نام ایران خودرو آزاد شد، اما نتوانست تأثیر چندانی روی بازار داشته باشد. مسیح فرزانه، کارشناس بازار خودرو در ادامه از روند این بازار در هفته آینده خبر می‌دهد.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت خودرو امروز 9 شهریور 1403 ثابت است و تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. طی هفته اخیر پول‌های بلوکه‌شده در حساب‌های وکالتی بیش از یک میلیون نفر، آزاد شد که از نظر برخی افراد، ممکن بود تأثیراتی روی بازار خودرو داشته باشد. اما با نگاه به روند قیمتی خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی، می‌توان فهمید که چنین نبود.

در ادامه روند قیمتی چند محصول محبوب بازار طی هفته‌های اخیر بررسی می‌شود.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی در اغلب موارد، افت‌وخیز محدودی را طی یک هفته تجربه کرده است.

اطلس G یکی از جدیدترین محصولات شرکت سایپا است که نسخه فیس‌لیفت کوییک به شمار می‌رود. این خودرو از روز شنبه این هفته تنها سه میلیون تومان در بازار گران‌تر شده و با 513 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شاهین G با مدل 1403، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، یکی از کم‌نوسان‌ترین محصولات داخلی این روزهای بازار به شمار می‌رود که هفته گذشته افت قیمت جهار میلیون تومانی را ثبت کرده بود، این هفته سه میلیون تومان دیگر افت قیمت داشت و به کانال 695 میلیون تومان رسید.

سورن پلاس بنزینی از دیگر سدان‌های محبوب بازار است که با توقف تولید پژو پارس، جانشین آن شد. این خودرو از روز شنبه این هفته با رشد 6 میلیون تومانی که تجربه کرد در آخرین روز کاری هفته با 702 میلیون تومان خرید و فروش شد.

​پژو 207i دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های محبوب بازار نیز هفته پیش با افت چهار میلیون تومانی روبه‌رو شده بود، اما از ابتدای هفته جاری هشت میلیون تومان گران شد و با 690 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای خارجی

قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی هم با تبعیت از داخلی‌های بازار، نوسان چندانی در طول یک هفته نداشتند.

جک J4 آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که در هفته پیش رشد هشت میلیون تومانی را تجربه کرده بود، این هفته تنها سه میلیون تومان ارزان‌تر شد و به کانال 780 میلیون تومان رسید.

ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X22 به شمار می‌رود که هفته گذشته 35 میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته 20 میلیون تومان دیگر افت قیمت داشت و به 887 میلیون تومان رسید.

هونگچی EQM5 سدان وارداتی و برقی گروه بهمن به شمار می‌رود که در طول یک ماه گذشته بیش از 900 میلیون تومان ریزش قیمت را تجربه کرده است! روند نزولی این خودرو طی هفته اخیر نیز ادامه داشت و از روز شنبه با افت 60 میلیون تومانی به کانال یک میلیارد و 930 میلیون تومان رسید.

اکستریم VX لوکس‌ترین کراس‌اوور چینی بازار به شمار می‌رود که از هفته اخیر، قیمت آن در بازار مشخص شد. این خودرو که در هفته پیش 70 میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته هیچ تغییری نداشت و با افت‌وخیزهایی که تجربه کرد، دوباره روی همان کانال چهار میلیارد و 390 میلیون تومان قرار گرفت.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

مسیح فرزانه، کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه از یک سو کشور درگیر اقتصاد تورمی بوده و هیچ تحول خاصی با روی کار آمدن دولت چهاردهم، شکل نگرفته است و همچنین بستر اقتصادی نیز در حالت رکود شدید و تورم کنترل شده قرار دارد، همه چیز منوط به گشایش‌های اقتصادی است. پس به هیچ وجه دور از انتظار نخواهد بود که در هفته آینده نیز انتظار ادامه‌دار بودن همین رکود سنگین در بازار خودرو وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که در حال حاضر بخش قابل توجهی از خودروها در بازار با قیمت‌های غیرواقعی و پایین‌تر از آنچه که نرخ تورم خبر می‌دهد، معامله می‌شوند. چنین تصوری از سوی مصرف‌کننده در بازار شکل گرفته که شاید با صبر کردن بیشتر، افت قیمت‌ها نیز ادامه‌دار باشد. اما باید توجه داشت که در یک اقتصاد تورمی، هیچ کاهش قیمتی در درازمدت پایدار نخواهد بود و این موضوع به دلیل سیاست‌های انقباضی دولت شکل می‌گیرد که قیمت‌ها و نرخ تورم را به صورت مقطعی، سرکوب می‌کنند.

برای مطالعه بیشتر، صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.