کد مطلب: ۸۹۴۸۵۲

واکنش آستان قدس رضوی به گزارش فساد در واردات لاستیک

واکنش آستان قدس رضوی به گزارش فساد در واردات لاستیک

با توجه به ابهامات مطرح‌شده درباره واردات لاستیک با ارز دولتی توسط شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی، توضیحات ذیل به منظور تنویر افکار عمومی به استحضار می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از انتشار گزارشی مبنی بر فساد 22 میلیون دلاری در واردات لاستیک به واسطه‌ی شرکت مدیریت زنجیره رضوی و گم‌شدن 200 هزار حلقه لاستیک، این شرکت زیرمجموعه آستان قدس رضوی جوابیه‌ای به تجارت‌نیوز ارسال کرده تا موضع خود را در این باره مشخص سازد. 

در این جوابیه آمده است: «شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی در اوایل سال ۱۳۹۷ تاسیس شده و با توجه به نیاز کشور و با درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت، در زمینه واردات برخی کالاهای حیاتی با هدف کمک به تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور اقدام کرده است.

با توجه به بحران به‌وجودآمده در زمینه لاستیک در سال ۱۳۹۷، وزارت صمت از این شرکت تقاضا کرد در زمینه ورود لاستیک و کائوچو اقدام کند که شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی نیز پس از نهایی شدن این موضوع در خرداد سال ۱۳۹۸، اجرای این قرارداد را به شرکت توسعه تجارت دلفین واگذار کرد.

کل مبلغ این قرار داد ۸٠ میلیون دلار ارز دولتی برای واردات لاستیک و کائوچو بوده که بخش عمده آن محقق و لاستیک‌های واردشده به کشور، با نرخ کمتر از بازار از طریق سامانه توزیع وزارت صمت و با نظارت مستقیم ستاد تنظیم بازار در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته و این اقدام در کاهش فشار بر حوزه حمل و نقل جاده‌ای در آن مقطع اثر مثبت و ویژه‌ای داشته است.

با این حال بخشی از ارز اختصاص‌یافته در قرارداد توسط شرکت توسعه تجارت دلفین انجام تعهد نشد که شرکت مدیریت زنجیره تامین بر اساس تضامین دریافت شده در زمان عقد قرارداد، از شرکت مذکور و همچنین صرافی مربوطه، شکایتی را در دستگاه قضایی ثبت کرده و پیگیر رفع تعهد بوده است.

بر این اساس، در حال حاضر مدیرعامل شرکت توسعه تجارت دلفین و عوامل مربوطه توسط قوه قضاییه بازداشت شده‌اند و اموال افراد توسط مرجع قضائی شناسایی و اخذ شده و روند اجرای تعهد و توقیف اموال در جریان است.

نکته مهم اینکه متهمان جزو کارگزاران فعال اقتصادی و مشابه در آن مقطع بوده‌اند و پرونده‌های دیگری نیز در جریان دارند که این موضوع موجب اطاله دادرسی و رفع تعهد شده است.

لذا شرکت زنجیره تامین به عنوان شاکی اصلی پرونده که طی چهار سال گذشته به طور مستمر و با اقدامات متعدد پیگیر رفع تعهد مذکور بوده، ضمن تشکر از دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی و دولتی به جهت پیگیری مجدانه موضوع، تاکید می‌کند که ورود به این فعالیت به هیچ عنوان به منظور کسب سود و منفعت نبوده و صرفا در راستای رفع مشکل کشور در آن مقطع انجام شده است.

در حال حاضر نیز این شرکت خواهان تسریع روند قضایی و انجام تعهد ارزی توسط متهمان است و از تمام مسئولان مربوطه در دولت و دستگاه قضایی تقاضا دارد بیش از پیش در این زمینه اقدام کنند.».

برای اطلاع از جزئیات این پرونده دو گزارش ماجرای فساد ۲۲ میلیون دلاری واردات لاستیک در آستان قدس چیست؟ و ماجرای عجیب کسری ۲۰۰ هزار حلقه لاستیک آستان قدس را در تجارت‌نیوز بخوانید. 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فرار رو به جلو با چاشنی دروغ!
    4 میلیارد دلار رو خردن ، شما که 22 میلیون خوردین !!!
    ناراحت نباشید مردم .... ،فراموش میکنن !

  • ناشناس

    آستان قدس رضوی تو هم ؟ حیا کن

  • ناشناس

    توگفتی ما هم باور کردیم اصلا تو کشور ما دزدی واختلاس نیست کی گفته؟کی جرات داره بگه شما اختلاس کردین؟خانه از پای بست ویران است

  • ناشناس

    وقتی نهاد مقدسی چون آستان قدس رضوی دست به فعالیت اقتصادی وخدای نکرده تخلف واختلاسی بزنه بهزی کردن با آبروی امام رضاست وبدبینی وضعف اعتقادی ایجادمیکنه

  • ناشناس

    پس این وسط یه دزدی میلیون دلاری شده حالا کی خورده یا کی برده قوه قضاییه باید مشخص کند مثل چای دبش مثل علوفه های دامی مثل روغن خوراکی مثل برنج ها مثل ده ها کانتینر خالی در گمرک و مثل لوازم ماشین که ازاین وارد شد ولی روش خورده بود ساخت ایران مثل دزدی های زمان احمدی نژاد ولی هیچ وقت مشخص نمیشه مثل ....

  • ناشناس

    تا جایی می دونم این‌مملکت گل وبلبل هستش این همه فعال اقتصادی چرا یه سازمان مذهبی مسول واردات لاستیک خود این حرکت استان قدس فساد رانتی کاملا مشهوده

  • ناشناس

    چرا-۱-چرا مناقصه برگزارنشده!؟-۲-چرا با قیمت ارز دولتی وارد ولی با قیمت بازار فروخته شده!؟-۳-۴-۵-..............!؟!؟!؟!؟!؟!؟

  • ناشناس

    آخه این چه وضعیه،مردم وکشور رانابودکردید!؟!؟اگر واقعا هدف خدمت به مردم وکشور وصمت بوده ،چرا شفاف نبوده ودربوق وکرنا وتببین نشده!؟چرا به قیمت ارزدولتی وارد ولی به قیمت بازار ازاد فروخته شده!؟چرا صمت برای واردات مناقصه نذاشته!؟.........

  • ناشناس

    راستی پول ما رو هم تو بورس خوردن اژه‌ای رسیدگی کن