کد مطلب: ۸۹۵۷۳۳

انتخابات اتاق بازرگانی تکرار می‌شود؟ / رد شکایات سلاح‌ورزی توسط قوه قضائیه

انتخابات اتاق بازرگانی تکرار می‌شود؟ / رد شکایات سلاح‌ورزی توسط قوه قضائیه

یک فعال اقتصادی گفت: با توجه به رد دعاوی حقوقی حسین سلاح‌ورزی و حامیانش در دادگاه و نامه 22 نفر از رؤسای اتاق‌های بازرگانی در تبری‌جستن از وضعیت فعلی اتاق ایران، هیات رئیسه هیچ دستاویزی برای برگزار نکردن انتخابات مجدد اتاق بازرگانی ایران ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حمید حسینی، فعال اقتصادی و عضو سابق هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: با توجه به رد دعاوی حقوقی حسین سلاح‌ورزی و حامیانش در دادگاه و نامه 22 نفر از رؤسای اتاق‌های بازرگانی در تبری‌جستن از وضعیت فعلی اتاق ایران، هیات رئیسه هیچ دستاویزی برای برگزار نکردن انتخابات مجدد اتاق بازرگانی ایران ندارد.

این فعال اقتصادی بیان داشت: همچنین از آنجا که اتاق یکی از نهادهای اصلی بخشی خصوصی است که در بسیاری از وظایف، ماموریت ها و تصمیم گیری ها و تصمیم سازی می تواند نقش داشته باشد اما در چند ماه اخیر به علت تقابلی که رئیس اتاق ایران با مجموعه قوه مجریه داشته عملا این وظایف نیز بر زمین مانده است. 

به نقل از فارس، وی با اشاره به تلاش های هیات رییسه اتاق بازرگانی برای عدم برگزاری انتخابات مجدد، افزود:این افراد، در ابتدا ادعا داشتند که درخصوص انتخابات براساس مُر قانون عمل می کنند و هر چه انجمن نظارت بر انتخابات اعلام کند ملاک عمل قرار می دهند.

وی افزود: همچنین همراهان سلاح ورزی نیز در دعوی دیگری خواستار ابطال آیین نامه مصوب شورای عالی نظارت شدند تا بر این اساس فعالیت انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی متوقف شود که در این خصوص نیز حکم بدوی دادگاه اعلام شده و قرار عدم استماع بر شکایت اعلام شد و ادعای شاکیان رد شد. در واقع نظر دادگاه این بود که اختیارات شورای عالی نظارت در تدوین آیین نامه فراتر از اختیارات هیات رئیسه و هیات نمایندگان است و شورای عالی نظارت وظیفه ندارد که عینا مصوبه هیات نمایندگان را تایید کند.

وی افزود: لذا با توجه به حکم دادگاه و عدم همکاری  22 نفر از روسای اتاق های بازرگانی شهرستان ها با برنامه های سلاح ورزی برگزاری انتخابات قطعی است.

حسینی بیان داشت: اما وقتی شورای عالی نظارت، انتخابات رییس اتاق را ابطال و اعلام کرد که انتخابات مجدد در اول بهمن برگزار می شود 18نفر شامل 4 عضو هیات رییسه به عنوان کاندید انتخابات ثبت نام کردند همه فکر می کردند غائله خاتمه یافته اما با عدم احراز صلاحیت سلاح ورزی برای انتخابات جدید، وی از فعالیت انجمن نظارت جلوگیری کرد و تلاش کرد انتخابات را متوقف کند. 

رد شکایت سلاح‌ورزی

آن‌طوز که ایرنا نوشته استآخرین تلاش‌های رئیس اتاق بازرگانی ایران برای بازگشت به کار بی‌نتیجه ماند. سلاح‌ورزی برای ابطال مصوبه شورای عالی نظارت، شکایتی در دستگاه قضایی طرح کرده بود که امروز قاضی حکم به رد شکایت سلاح‌ورزی داد و مصوبه شورای عالی نظارت را تایید کرد.

سلاح‌ورزی پیش از این امید داشت که دستگاه قضایی به نفع وی رای بدهد و در تمامی اظهارنظرهایش هم می‌گفت که هرچه دستگاه قضایی رای بدهد، به آن تمکین خواهد کرد.

ابلاغ دعوت‌نامه برگزاری انتخابات یکم بهمن‌ماه اتاق بازرگانی ایران

در این راستا محمدرضا بهرامن، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، ضمن انصراف از نامزدی ریاست اتاق، دعوت‌نامه برگزاری انتخابات یکم بهمن‌ماه اتاق بازرگانی ایران در هشتمین جلسه هیات نمایندگان را به اعضای اتاق بازرگانی سراسر کشور ابلاغ کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.