کد مطلب: ۸۹۵۷۵۹

ورود سازمان بازرسی به انتخابات اتاق بازرگانی

ورود سازمان بازرسی به انتخابات اتاق بازرگانی

شنیده‌ها حاکی از آن است که سازمان بازرسی کل کشور، سلب صلاحیت سلاح‌ورزی را منوط به حکم قضایی دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز، یک منبع مطلع گزارش داد، سازمان بازرسی کل کشور، با بررسی روند برگزاری انتخابات هیئت رییسه اتاق ایران در هفت ماه گذشته و ورود شورای عالی نظارت، تصمیم اول آبان این شورا در خصوص تجدید انتخابات رییس اتاق را دارای ایراد قانونی دانسته و هرگونه سلب صلاحیت حسین سلاح‌ورزی رییس اتاق ایران را منوط به حکم قضایی دانسته است. 

این منبع مطلع گفت: در سندی که به گردش‌کار سازمان بازرسی مربوط می‌شود، ارایه نظریه تفسیری شورای عالی نظارت نسبت به بند ۲-۷ ماده (۷) آیین‌نامه اصلاحی ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ را که در پی آن نسبت به رد صلاحیت سلاح‌ورزی دستور تجدید انتخابات را داده، واجد ایراد دانسته است. 

از جمله اینکه: تفسیر، قابلیت تسرّی به امر مختوم و اجراشده را نداشته و با توجه به گذشت چندماه از انتخابات و ثبت رسمی مراحل قانونی انتخابات خردادماه، موضوع نمی‌تواند عطف به ماسبق شود. 

همچنین در گزارش سازمان بازرسی کل کشور، تصریح شده است: به‌موجب آیین‌نامه تشکیل ‌و نحوه فعالیت هیئت‌نمایندگان اتاق ایران و اتاق شهرستان‌ها و اصلاحیه‌های بعدی آن، به موضوع شأن، اختیار و وظیفه شورای عالی و اظهارنظر در خصوص فرایند انتخابات هیئت‌رییسه اتاق ایران و شهرستان‌ها اشاره نشده و مسکوت مانده است. بر این اساس، در صورت ارایه هرگونه اسناد مثبته از سوی وزارت اطلاعات، با توجه به اعتبارنامه آقای سلاح‌ورزی، سلب صلاحیت و مسئولیت وی، در صلاحیت مرجع قضایی است.

 

منبع : اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.