کد مطلب: ۸۹۷۳۶۷

صادرات ۱۱۵ هزار تن تخم مرغ از ابتدای سال ۱۴۰۲

صادرات ۱۱۵ هزار تن تخم مرغ از ابتدای سال ۱۴۰۲

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۵ هزار تن تخم مرغ صادر شده و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال به ۱۳۰ هزار تن برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۷ تا ۴۹ هزار تومان است، درحالیکه قیمت واقعی به ۶۰ هزار تومان می‌رسد.

به گفته او، قیمت تخم مرغ تنها کالایی است که طی ۶ ماه اخیر به رغم فشار‌های دولت مبنی بر مدیریت و محدودیت صادرات از ثبات نسبی برخوردار است.

تولید تخم مرغ در بهمن و اسفند به ۱۱۵ هزار تن می‌رسد

کاشانی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ  طی ماه‌های بهمن و اسفند به ماهانه ۱۱۵ هزار تن برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن ظرفیت کنونی صنعت طیور را یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال تولید تخم مرغ به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

او افزود: با آزادسازی مجوز‌های صورت گرفته مبنی بر ساخت واحد‌های جدید، ظرفیت تولید به ۲ برابر رقم فعلی برسد که براین اساس با مازاد چشمگیر تولید ظرف یک تا ۲ سال آینده روبرو می‌شویم. درحالیکه طی ۲ سال اخیر واردکننده تخم مرغ برای تامین بازار داخل بوده‌ایم.

کاشانی از رکورد صادرات تخم مرغ خبر داد و گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۱۱۵ هزار تن تخم مرغ صادر شده است و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال به ۱۳۰ هزار تن برسد؛ درحالیکه مجموع صادرات تخم مرغ در سال گذشته ۵۴ هزار تن بوده است. همچنین پیش بینی می‌شود که صادرات تخم مرغ در سال آینده ۳۰ درصد افزایش یابد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.