کد مطلب: ۸۹۷۵۹۲

روند نزولی صادرات زعفران در کشور/ تولید زعفران نصف شد

روند نزولی صادرات زعفران در کشور/ تولید زعفران نصف شد

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: تولید زعفران نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است و طی ماه‌های اخیر صادرات زعفران نیز روند نزولی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، غلامرضا میری گفت: نرخ کنونی هرکیلو زعفران دسته ۵۴ تا ۵۵ میلیون تومان، پوشال ۶۹ تا ۷۰ میلیون تومان، سرگل ۷۲ تا ۷۴ میلیون تومان و نگین ۷۴ تا ۸۲ میلیون تومان است.

کاهش ۵۰ درصدی تولید زعفران نسبت به سال گذشته

به گفته او، بنابر اذعان متولیان امر تولید زعفران نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است که در نهایت به سبب کاهش عرضه، قیمت هرکیلو زعفران دسته و نگین نسبت به ۲۰ روز گذشته ۱۰ درصد و پوشال و سرگل ۳۰ درصد رشد داشته است.

روند کاهشی صادرات زعفران

میری ادامه داد: بنابر آمار صادرات زعفران تا مهرماه نسبت به سال قبل ۵۸ درصد رشد داشت که متاسفانه طی ماه های آبان، آذر و دی روند نزولی به خود گرفت به طوریکه رشد صادرات به ۴ درصد رسیده است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آینده صادرات زعفران افزود: تا زمانیکه مشکلات بازگشت ارز به سامانه نیما وجود داشته باشد، خوش بین به افزایش صادرات زعفران نخواهیم بود و رشد صادرات تنها در صورتی اتفاق می افتد که امکان فروش ارز به قیمت روز در بازار وجود داشته باشد یا دولت واردکنندگان را مکلف به خرید ارز از صادرکنندگان کند.

او گفت: روند نزولی صادرات زعفران طی ماه های اخیر به معنای کاهش مصرف در دنبا نیست، بلکه از طریق قاچاقچیان زعفران آن سوی مرزها تامین می شود و برآوردها حاکی از آن است که ماهانه ۱۰ تن زعفران از کشور قاچاق می شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.