کد مطلب: ۸۹۸۹۸۲

یک کارشناس فولادی مطرح کرد

ضرورت ورود به تکنولوژی‌های جدید در بخش تولید فولاد

ضرورت ورود به تکنولوژی‌های جدید در بخش تولید فولاد

یک کارشناس فولادی گفت: باید به زمینه‌های صادرات و ورود تکنولوژی‌های جدید در بخش تولید فولاد متمرکز شویم.

به گزارش تجارت‌نیوز، امیرعلی اعلم با اشاره به سرمایه‌گذاری عربستان در تولید فولاد مطرح کرد: با شرایط فعلی، به نظر می‌رسد ایران نتواند سهم قابل توجهی در بازار عربستان به‌ دست بیاورد؛ چرا که زمانی ‌که این کشور نیازمند فولاد ایران بود، تنش‌های سیاسی مانع ورود ما به این بازار شد و آن را از دست دادیم.

وی با بیان اینکه عربستان از تجربه امارات در ساخت وساز و شهرسازی بهره گرفته است، افزود: کشورهای عربی مانند عربستان، فولاد با وزن پایین و استقامت بالا می‌خواهند که به همین دلیل باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و این فرصت را غنیمت بدانیم.

به گفته این فعال فولادی، عربستان به‌ صورت مستقیم چندان نیازمند فولاد ایران نیست و احتمالا با ما وارد معامله نشود؛ اما با بهبود روابط سیاسی و گستردگی روابط با کشورهای دیگر، این موضوع می‌تواند در افزایش حجم صادرات تاثیر بگذارد.

اعلم اضافه کرد: ناگفته نماند کشورهای آفریقایی و خاور دور بیشتر از عربستان در اولویت صادرات فولاد ایران هستند و با وجود اینکه عربستان از لحاظ مسافت به ما نزدیک‌تر است؛ اما این کشور به زودی از بزرگ‌ترین فولادسازان دنیا خواهد شد که مسلما به تدریج از نیاز آن به فولاد ایران کاسته خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا، باید به زمینه‌های صادرات و ورود تکنولوژی‌های جدید در بخش تولید فولاد متمرکز شویم؛ اگر از امروز در حوزه تکنولوژی برنامه‌ریزی نکنیم، بدون تردید حجم فعلی صادرات را از دست داده و فولاد عربستان از فولاد ایران جلو خواهد زد.

منبع : فولادبان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.