کد مطلب: ۸۹۹۳۰۰

جزئیات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱

 جزئیات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱

مطابق اطلاعات وزارت کار، تعهد اشتغال در اجرای قانون مشاغل خانگی در کل کشور در سا ل ۱۴۰۱، برابر ۹۰۰۰۰ نفر بوده است و تعداد طرح های ارسالی به بانک ۴۸۸۹۸ مورد می باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، هدفگذاری وزارت کار در حوزه مشاغل خانگی در سال جاری ایجاد 150 هزار شغل خانگی است که 15 درصد از کل بازار ایجاد یک میلیون فرصت شغلی تا پایان سال را شامل می‌شود. این رقم در سال گذشته 103هزار شغل خانگی بود و معادل 10درصد یک میلیون فرصت شغلی محقق شد.

آزیتا همتیان، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در اظهارات اخیر خود  از ایجاد بیش از 140 هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: طی این دوره بیش از 93درصد کل هدفگذاری انجام گرفته برای امسال محقق شده است. این آمارها طبق گزارشی است که مستقیم از سامانه وزارت کار دریافت می‌شود و با اطلاعات سامانه ملی رصد اشتغال متفاوت است. درواقع آخرین خروجی از روند اشتغال، ثبت استان‌ها و تسهیلات‌دهی بانک‌هاست که در سامانه وزارت کار به ثبت می‌رسد و آخرین مراحل فنی سامانه مشاغل خانگی در حال انجام است و به‌زودی به سامانه ملی رصد اشتغال متصل می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی تعاونی‌های تأمین نیاز مشاغل خانگی تاکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 20تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی استانی تأسیس شده و در 11استان دیگر نیز تأسیس و راه‌اندازی این تعاونی‌ها در دست پیگیری است. در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، تأسیس اتحادیه کشوری تعاونی‌های تأمین نیاز مشاغل خانگی مصوب شده و این اتحادیه برای اولین بار ایجاد خواهد شد.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی همچنین با توجه به ضرورت حمایت از فضای کسب و کارهای خانگی به ویژه تامین بازار فروش محصولات مشاغل خانگی، از رایزنی با برخی اپلیکیشن‌ها به منظور فراهم شدن امکان بازاریابی و فروش و عرضه محصولات خانگی خبر داد.

مطابق آمارارائه شده از مرکزبرنامه ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت کار تعهد اشتغال از اجرای قانون مشاغل خانگی در کل کشور در سا ل1401، برابر 90000نفر بوده است و تعداد طرح های ارسالی به بانک 48898 مورد می باشد. استان های خوزستان با 8726 مورد، اصفهان با 5200 مورد و خراسان رضوی با 4800 مورد به ترتیب بیشترین استان های سمنان با 1250، قم با 1400 مورد و یزد با 1500 مورد به ترتیب کمترین تعهد اشتغال را به خود اختصاص داده اند.

 میزان  تسهیلات مصوب از محل اجرای طرح مشاغل خانگی در سال 1401 در کل کشور،30000 میلیارد ریال بوده است که از این میزان مبلغ25402 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

 

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.