کد مطلب: ۹۰۰۹۱۴

وزیر انرژی ازبکستان:

تجارت ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد

تجارت ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد

وزیر انرژی ازبکستان گفت: ارزش تبادلات تجاری ایران و ازبکستان به 500 میلیون دلار رسیده و این وظیفه بر ما محول شده است که این رقم را تا یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ جورابیک میرزا محمداف، وزیر انرژی ازبکستان در حاشیه نشستی که با اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و ازبکستان داشت، از تصمیم این کشور برای توسعه همکاری‌های صنعتی و تجاری گفت و توضیح داد: نشست ما با اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و ازبکستان در تهران در راستای اجرای تصمیمات مسئولان کشور ازبکستان صورت گرفت.

وی افزود: این نشست یک رویداد تاریخی میان جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان است و در ادامه مباحثی انجام شده که در سفر آقای رئیسی به جمهوری ازبکستان مطرح شد.

وزیر انرژی ازبکستان اظهار کرد: ارزش تبادلات تجاری ایران و ازبکستان به 500 میلیون دلار رسیده و این وظیفه بر ما محول شده است که این رقم را تا یک میلیارد دلار افزایش دهیم. به ایران آمدیم تا ببینیم در این زمینه چه تصمیماتی می‌توان گرفت.

محمداف خاطرنشان کرد: تجربیات و فناوری‌هایی که ایران در اختیار دارد و تبادل بیشتر کالا میان دو کشور در این سفر مورد نظر ما هست. ایران و ازبکستان تولیدکننده مواد اولیه هستند و می‌خواهیم با همکاری با ایران تولیدات خود را رشد دهیم. 

وی ادامه داد: در سه روزی که در ایران هستیم شرکت‌های ایرانی و مسائل مربوط به ایران را بررسی می‌کنیم. به نظر ما بستر همکاری آماده است و می‌توانیم با ایران همکاری داشته باشیم.

وزیر انرژی ازبکستان درباره دلایل انتخاب ایران توضیح داد: ایران و ازبکستان ریشه‌های تاریخی مشترک دارند و فرهنگ، آداب، رسوم و مذهب دو کشور نیز مشترک است، به این دلایل ایران را انتخاب کردیم.

محمداف گفت: ما همچنین ظرفیت ایران را برای ارتقای خطوط حمل و نقل بین دو کشور بررسی می‌کنیم و بر همین اساس از همه شرکت‌های ازبکستانی در این سفر دعوت کردیم و از شرکت‌های ایرانی هم می‌خواهیم تا زمینه‌های همکاری را بررسی کنند.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.