کد مطلب: ۹۰۱۳۹۹

۳ بازار خشکبار از دست می‌رود / ترکیه و عربستان جایگزینی برای ایران

3 بازار خشکبار از دست می‌رود / ترکیه و عربستان جایگزینی برای ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی دور یازدهم مجلس نسبت به افت صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری و از دست رفتن سه بازار خشکبار در منطقه هشدار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی دور یازدهم مجلس در جدیدترین اظهاراتش به نقد عملکرد دولت درحوزه تولید و صادرات محصولات کشاورزی پرداخت و اعلام کرد که  یک تصمیم خلق‌الساعه به یکباره کل امور را بر هم می‌ریزد و حتی کسی که می‌خواهد در این حوزه کشاورزی سرمایه‌گذاری کند هم بی‌انگیزه می‌شود. 

او گفت: سازمان امور مالیاتی در بخش‌هایی از صادرات محصولات کشاورزی خلاف عمل می‌کند و این امر به بی‌انگیزگی در صادرات محصولات کشاورزی می‌انجامد.عسگری خبر داد که سه ماه پیش به امارات، عراق و قطر سفر کرده بود و در این سفر متوجه شد که ایران به طور خاص دارد بازار خشکبار و تره بار را از دست می‌دهد.

او افزود: با شرایط پیش آمده بازارها دارد از دست می‌رود و دیگران جایگزین ما می‌شوند؛ اکنون ترکیه در عراق دارد به راحتی جایگزین ایران می‌شود و حتی عربستان در تولید محصولات کشاورزی بازارها را تصاحب می‌کند و این خطری جدی به شمار می‌آید.

 با شرایط پیش آمده بازارها دارد از دست می‌رود و دیگران جایگزین ما می‌شوند؛ اکنون ترکیه در عراق دارد به راحتی جایگزین ایران می‌شود و حتی عربستان در تولید محصولات کشاورزی بازارها را تصاحب می‌کند و این خطری جدی به شمار می‌آید.

او در بخشی هم مدعی شد که به دلیل بحران آب همه کشاورزان را به سمت محصولات گلخانه‌ای سوق داده‌ایم و با رعایت دوره کارِنس و ارگانیک بودن این محصولات سعی داریم بازارها را از دست ندهیم.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    منظور حضرات از فتح قله ها همین موارد هست دیگه!!!! منتها اونا برعکس نگاه میکنند، دره ها رو به شکل قله می‌بینند تقصیری ندارند