خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۲۷۸۴

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت خبر داد

تحقق صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در ۱۴۰۳

تحقق صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران، از برنامه‌ریزی برای تحقق صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، عبدالامیر ربیهاوی با اشاره به نقشه راه توسعه صادرات به سوریه، گفت: برای افزایش حجم تجارت به سوریه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های منظمی انجام شده که مهم‌ترین این برنامه‌ها عبارت از برگزاری همایش اطلاع‌رسانی جهت ابهام‌زدایی و ترغیب فعالان اقتصادی برای رونق تجارت در دو کشور و تلاش برای احیای نمایشگاه‌های بین‌المللی و اختصاصی (پنج نمایشگاه) است.

این مقام مسئول با تاکید بر احیای هیئت‌های تجاری همزمان با برگزاری نمایشگاه‌های داخلی، گفت: برنامه فعال کردن دو مرکز تجاری در سوریه و همچنین برنامه اعزام رایزن بازرگانی در سال ۱۴۰۳ در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

ربیهاوی با اشاره به دعوت مقامات و فعالان اقتصادی سوریه برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو، افزود: تلاش داریم در اکسپوی سال آینده با برگزاری جلسات B۲B و بازدیدهای جانبی زمینه‌های توسعه تجارت با این کشور را فراهم کنیم؛ همچنین تشکیل کمیته‌های عالی صنعتی در چارچوب توافق‌نامه تجارت آزاد در دستور کار قرار گرفته است. هدف از این‌ برنامه‌ریزی‌ها تحقق صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در اولین سال برنامه (۱۴۰۳) عنوان کرد.

نایب‌رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه اخیرا گفته بود که در ۹ ماهه امسال حجم روابط تجاری دو کشور ۱۰۰ میلیون دلار بوده است، اما باید سهم بیشتری برای شرکت‌های ایرانی در نظر گرفته شود تا شرکت‌های ایرانی رغبت بیشتری برای حضور در سوریه داشته باشند.

او همچنین گفته بود که یکی از مشکلات اصلی برای تجارت دو کشور مربوط به نقل و انتقالات پولی است. البته بانک مرکزی ایران با تاسیس بانک مشترک موافقت و مجوز تاسیس را صادر کرده است و باید بانک سوریه در این زمینه همکاری بیشتر کند.

در مجموع حجم واردات سوریه حدود پنج میلیارد دلار و حجم تجارت ایران با این کشور حدود ۲۵۰ تا ۲۷۰ میلیون  دلار است.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.