فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۸۵۸

عضو هیات ‌رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد:

لزوم مدیریت منابع انرژی در صنایع

لزوم مدیریت منابع انرژی در صنایع

عضو هیات ‌رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: می‌توان با اتخاذ تدابیر و راهکارهای اساسی نظیر بهبود کارایی مصرف انرژی در صنایع، توسعه زیرساخت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و اصلاح الگوی مصرف، به جبران ناترازی انرژی پرداخت.

به گزارش تجارت‌نیوز، احمد دنیانور، عضو هیات ‌رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهار داشت: برای حل ناترازی انرژی نیازمند راهکارهایی از سوی متولیان امر برای بهبود کارایی مصرف انرژی در صنایع هستیم.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت منابع انرژی، گفت: در شرایطی که ایران با تحریم‌های گسترده روبه‌رو بوده‌ و مدیریت منابع انرژی یکی از چالش‌هاست، نیازمند ارائه رویکرد مدیریتی در تامین انرژی صنایع هستیم تا از این طریق به تولید داخل آسیب وارد نشود.

عضو هیات ‌رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ادامه‌داد: هر ساله با نزدیک شدن به فصل گرما، شاهد محدودیت مصرف برق برای صنایعی مانند فولاد و سیمان هستیم که نقش کلیدی در تولید و اشتغال کشور دارند. از این رو نیازمند مدیریت در تامین انرژی هستیم تا بتوانیم از این طریق بازارهای داخلی و خارجی را حفظ کنیم.

این مقام صنفی افزود: می‌توان با اتخاذ تدابیر و راهکارهای اساسی، نظیر بهبود کارایی مصرف انرژی در صنایع، توسعه زیرساخت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و اصلاح الگوی مصرف، به جبران ناترازی انرژی پرداخت.

دنیانور با اشاره به اینکه باید با برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ سیاست‌های کلان از محدودیت های انرژی جلوگیری شود، گفت: مدیریت مصرف انرژی نباید به قیمت توقف چرخ‌های تولید و افزایش نرخ بیکاری تمام شود، بلکه باید با هدف حفظ و تقویت تولید و اشتغال انجام پذیرد.

وی اضافه‌کرد: باید دانست که هنر مدیریت منابع انرژی آن است که بدون فشار به صنعت و اقتصاد، مساله ناترازی مدیریت شود. این مهم می‌تواند با مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه، همچنین با سرمایه‌گذاری‌های کلان در جهت توسعه منابع پایدار انجام شود.

عضو هیات ‌رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران عنوان کرد: تامین انرژی مورد نیاز صنایع منجر به رشد تولید و اقتصاد ملی می شود که ناترازی انرژی به شکلی پایدار و هوشمندانه مدیریت می‌شود.

منبع : فولادبان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.