فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۱۶۲۸

معاملات سهام فولاد چه روندی داشته است؟

معاملات سهام فولاد چه روندی داشته است؟

معاملات سهام فولاد مبارکه اصفهان که در روز‌های اخیر بیشترین تأثیر را بر روند شاخص کل بورس تهران داشته؛ با تغییرات قابل توجهی همراه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان با توجه به ارزش بازاری این سهم و حجم بالای معاملات سهام فولاد، معمولاً در صدر لیست بیشترین تأثیر مثبت یا منفی بر شاخص کل بورس تهران قرار دارد. در روز‌های معاملاتی اخیر نیز بورس تهران از این رویه مبرا نبوده و تغییرات روند معاملاتی فولاد مبارکه نقشی اثرگذار در روند کلی بازار داشته است.

روز شنبه که شاخص کل بورس تهران 88 هزار و 179 واحد افزایش تراز داشت؛ سهام فولاد پس از سهام فملی، دومین تأثیر مثبت را بر رشد تراز شاخص کل به ثبت رساند. روز یکشنبه نیز که شاخص کل 37 هزار و 630 واحد رشد کرد؛ سهام فولاد پس از سهام فارس، دومین تأثیر مثبت را بر رشد تراز شاخص کل به همراه داشت. دیروز شاخص کل بورس تهران افت تراز 5 هزار و 134 واحدی داشت و سهام فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تأثیر منفی را بر تراز شاخص کل به ثبت رساند و به تنهایی عامل افت تراز هزار و 472 واحد از ریزش تراز شاخص کل بود.

شاخص کل با سهام فولاد هم مسیر شد!

روند معاملات اخیر سهام فولاد مبارکه اصفهان به روند حرکت شاخص کل بورس تهران شباهت بسیاری داشته است. ارزش معاملات سهام فولاد مبارکه در هفته جاری رشد قابل توجهی نسبت به هفته گذشته داشته است و تحرکات جریان پول حقیقی در سهام فولاد نیز مشابه کلیت بازار سهام بوده است.

RfoAEfevoRE7

معاملات سهام فولاد مبارکه اصفهان در روز دوشنبه، برخلاف روند افزایش قیمت سهام فولاد و ورود پول حقیقی به این سهم در روز شنبه 16 تیرماه بوده است. سهم فولاد که در روز شنبه با افزایش قابل توجه قدرت خریداران حقیقی همراه بود؛ در حالی که سرانه خرید هر کد حقیقی در کل بازار سهام رکورد تاریخی خود را جابه‌جا کرد؛ در معاملات روز یکشنبه و دوشنبه به سطح تعادلی خود بازگشته است. با این اوصاف به نظر می‌رسد که بورس تهران هیجانات و تغییرات چشم‌انداز بازار سهام پس از انتخاب رئیس دولت چهاردهم را پشت سر گذاشته است و شاخص کل باید مسیر منطقی خود را در پیش گیرد.

iF0If0hB8kgL

 

منبع : اکو ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.