فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۳۸۶

رشد شاخص قیمت غذا در سپتامبر

 رشد شاخص قیمت غذا در سپتامبر

فائو امروز جمعه گزارش داد که شاخص قیمت جهانی کالاهای غذایی در ماه گذشته میلادی ( سپتامبر) با افزایش روبرو بود.

به گزارش تجارت نیوز،

 شاخص قیمت مواد غذایی فائو که تغییرات ماهانه قیمت‌های بین‌المللی مجموعه‌ای از کالاهای غذایی مورد معامله در سطح جهانی را نشان می‌دهد، در سپتامبر  به طور متوسط ​​124.4 واحد بود که 3.0 درصد نسبت به آگوست و 2.1 درصد بیشتر از مقدار مشابه سال قبل خود بود.

امروز جمعه 13 مهر (چهارم اکتبر)، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)  گزارش داد؛ شاخص قیمت شکر فائو با 10.4 درصد افزایش در ماه سپتامبر بیشترین افزایش را به ثبت رساند. این امر به دلیل بدتر شدن چشم انداز محصولات کشاورزی در برزیل و نگرانی ها مبنی بر اینکه تصمیم هند برای رفع محدودیت‌های استفاده از نیشکر برای تولید اتانول ممکن است بر قابلیت صادرات از این کشور تأثیر بگذارد، ایجاد شد.

افزایش قیمت گندم و ذرت صادراتی

شاخص قیمت غلات فائو در طول ماه 3.0 درصد افزایش یافت که به دلیل افزایش قیمت گندم و ذرت صادراتی بود. قیمت‌های بین‌المللی گندم عمدتا به دلیل نگرانی‌ها در مورد شرایط مرطوب بیش از حد در کانادا و اتحادیه اروپا افزایش یافت، اگرچه این امر تا حدی با قیمت‌های رقابتی عرضه از منطقه دریای سیاه جبران شد. قیمت جهانی ذرت نیز تحت تأثیر سطح پایین آب در مسیرهای حمل و نقل کلیدی در امتداد رودخانه مادیرا در برزیل و رودخانه می سی سی پی در ایالات متحده آمریکا افزایش یافت. در مقابل، شاخص قیمت تمام برنج فائو 0.7 درصد کاهش یافت که تا حدی منعکس کننده فعالیت‌های تجاری آرام است.

4.6  درصد رشد  شاخص قیمت انواع روغن

شاخص قیمت روغن خوراکی فائو نسبت به ماه اوت 4.6 درصد افزایش یافته است و قیمت روغن های نخل، سویا، آفتابگردان و کلزا نیز بالاتر است. افزایش قیمت‌های بین‌المللی روغن پالم به دلیل تولید کمتر از حد انتظار در کشورهای عمده تولیدکننده آسیای جنوب شرقی بود، در حالی که افزایش قیمت‌های روغن سویا عمدتاً به دلیل خرد کردن کمتر از حد انتظار در ایالات متحده آمریکا بود.

3.8 درصد رشد لبنیات

شاخص قیمت لبنیات فائو در ماه سپتامبر 3.8 درصد افزایش یافت و قیمت شیر ​​خشک کامل، شیر خشک بدون چربی، کره و پنیر افزایش یافت.

شاخص قیمت گوشت فائو 0.4 درصد افزایش یافت که عمدتا به دلیل افزایش قیمت گوشت طیور ناشی از تقاضای واردات قوی برای محصولات برزیل است. قیمت جهانی گوشت گاو ثابت ماند، در حالی که قیمت گوشت گوسفند نسبت به سطح ماه اوت اندکی کاهش یافت.

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.